به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۹

۱۹ کشته در انفجار و آتش‌سوزی کلینیکی در تهران؛ پنج نفر احضار شدند

در پی انفجار و آتش سوزی در یک مرکز درمانی در تهران، دست کم ۱۹ نفر کشته و ۱۴ نفر نیز مصدوم شدند. روسای جمهوری و مجلس ایران این حادثه را تسلیت گفتند و خواهان روشن شدن علت این آتش‌سوزی شدند. همزمان برای چهار نفر نیز دستور بازداشت صادر شده است.

علی القاصی مهر، دادستان تهران کشته شدن ۴ مرد و ۱۵ زن را در حادثه آتش‌سوزی در کلینیک تشخیص پزشکی سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران انفجار تایید کرده است. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران می‌گوید بیشتر کشته‌شدگان در طبقه های فوقانی ساختمان کلینیک حضور داشتند.

این حادثه که سه شنبه شب رخ داد، با دست کم دو انفجار و آتش سوزی همراه بود و تصاویر آن به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

سازمان نظام پزشکی می‌گوید بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‏ با شناسایی کشته‌شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان پزشکان و کادر اتاق عمل هستند.

دادستانی: احضار پنج نفر، بازداشت یک نفر
دادستان تهران از احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی حادثه و بازداشت یک نفر خبر داده است.

اما حمید گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران گفته "تعدادی" از جمله رییس ساختمان بازداشت شده‌اند.


ک روز پس از این حادثه رئیس جمهوری ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، از نهادهای مربوط خواسته "هر چه سریع‌تر" علت وقوع این حادثه کلینیک سینا را روشن کنند.

در واکنشی دیگر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در بیانیه‌ای دیگر گفته پیگیر "ارائه گزارش دقیق از علل و ابعاد این حادثه است ونتایج را به مردم گزارش گزارش خواهد داد.

علت حادثه: دپوی کپسول‌های اکسیژن

جلیل ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران، محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه بوده و در طبقه منفی دو، صدای انفجار شدید به گوش رسیده است.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها حادثه‌ساز شده است.

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد نشت گاز دلیل انفجار شامگاه سه‌شنبه (دهم تیرماه) در مرکز درمانی سینا مهر اطهر نبوده است. او هم تایید کرده که انفجارها به دلیل آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن بود ولی دلیل آتش گرفتن این کپسول‌ها هم‌اکنون در حال بررسی است و مسئولان و کارشناسان آتش‌نشانی باید اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم درباره علت تجمع این کپسول‌ها گفته "اکنون وزارت بهداشتی باید اعلام کند که آیا دپو کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینای اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟"

بی بی سی