به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۴، ۱۴۰۱

مایک پنس در اردوگاه سازمان مجاهدین

خواستار حمایت دولت بایدن از "اپوزیسیون سازمان یافته" در ایران شد
مایک پنس، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در جریان بازدیدش از اردوگاه سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی "خشونت" رژیم جمهوری اسلامی ایران را علیه مردم این کشور شدیداً نکوهش کرد و از دولت بایدن خواست توافق اتمی با ایران را امضاء نکند. مایک پنس تأکید کرد که احیای برجام مانع از دسترسی رژیم ایران به سلاح اتمی نخواهد شد.

معاون پیشین رئیس جمهوری سابق آمریکا از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان "قاتلی خشن" و مسئول قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال ١٣٦٧ در ایران یاد کرد و افزود که هدف از روی کار آوردن رئیسی خفه کردن صدای اعتراض مردم ایران و مرعوب کردن آنان بوده است.

 مایک پنس در ادامه خطاب به دولت بایدن گفت که احیای برجام به هیچ وجه به سود مردم ایران نیست و تنها یک رژیم فاسد را تقویت و غنی می کند که نسل های پیاپی مردم این کشور را سرکوب و شکنجه کرده است.

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا از دولت بایدن خواست که فوراً کلیه مذاکرات اتمی با تهران را متوقف کند و با پشتیبانی از "اپوزیسیون سازمان یافتۀ ایران" صریحاً بگوید که آمریکا و متحدانش هرگز نخواهند گذاشت که رژیم تهران به سلاح اتمی دست یابد.

در این حال، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امشب جوزپ بورل، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، برای ملاقات و گفتگو با رهبران تهران دربارۀ پروندۀ اتمی ایران و بن بست مذاکرات وین برای احیای برجام وارد تهران می شود.

ساعاتی پیشتر انریکه مورا، هماهنگ کنندۀ اروپایی مذاکرات وین، با انتشار عکسی از خود، جوزپ بورل و رابرت مالی، نمایندۀ آمریکا در مذاکرات وین، خبر داد که آنان در این ملاقات سه جانبه دربارۀ دورنماهای خاورمیانه گفتگو کردند و رابرت مالی بار دیگر بر اراده و تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام تأکید نمود.

رادیو بین المللی فرانسه