به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۱۸، ۱۴۰۱

کنفرانس سالانۀ اپل با آهنگی از سیمین غانم خوانندۀ ایرانی آغاز شد

 

شرکت آمریکایی اپل (Apple)، کنفرانس سالانۀ توسعه نرم افزاری خود را با ریمیکسی از آهنگ «سیب» (آسمون آبی) با صدای سیمین غانم خوانندۀ سرشناس ایرانی آغاز کرد؛ اتفاقی که کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی را غافلگیر و شگفت زده کرد. شرکت اپل که محصولات آن در ایران و جهان طرفداران زیادی دارد، در جریان این کنفرانس سالانه، به معرفی جدیدترین دستاوردها و آخرین تکنولوژی های نرم افزاری خود از جمله برای گوشی های آیفون و نسل جدید مک بوک های اِیر پرداخت.

کنفرانس بزرگ اپل ۲۰۲۲ ، با یک شروع دلنشین برای هواداران ایرانی محصولات این شرکت آمریکایی همراه بود و پخش شدن ریمیکسی از ترانۀ «سیب» که با نام «آسمون آبی» نیز شناخته می شود، با صدای سیمین غانم خواننده ایرانی در ابتدای این کنفرانس، باعث هیجان زده شدن کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی شد.

در آغاز کنفرانس سالانه  WWDC، شرکت اپل ویدئویی پخش کرد که در آن بخش هایی از آهنگ الکترونیک «پشت خورشید» اثر تازۀ گروه «اودزا» نواخته شد؛ در این قطعه صدای سیمین غانم در حال خواندن ترانۀ «سیب» شنیده می‌ شود که با جملۀ «من از اون آسمون آبی میخوام» شروع می شود و با موسیقی الکترونیک، «ریمیکس» شده است.

گفته می شود که این ریمیکس با صدای سیمین غانم خوانندۀ ایرانی، این روزها در آمریکا بسیار معروف و پر طرفدار شده است.

سیمین غانم، در ۲۲ فروردین ۱۳۲۳ به دنیا آمده است و از جمله قطعات معروف وی می‌توان به آهنگ های «گل گلدون من»، «سیب»، «مرد من»، «پرنده»، «رقص باران»، «رها شده»، و «قلک چشات» اشاره کرد.

صدای سیمین غانم در محدودۀ کنترآلتو قرار می‌گیرد و صدایی است گیرا، قوی و پرطنین که در بیان و القاء اوج و حضیض‌های عاطفی غوغا می‌کند.

معرفی امکانات ویژۀ سیستم عامل جدید گوشی های آیفون، مک بوک ایر و ساعت های هوشمند اپل

شرکت آمریکایی اپل که محصولات آن در ایران طرفداران زیادی دارد، در کنفرانس سالانۀ توسعۀ نرم افزاری خود، جدیدترین دستاوردها و آخرین تکنولوژی های نرم افزاری در سیستم عامل ها و گاهی نیز سخت افزارهای جدید خود را معرفی کرده و به نمایش می‌گذارد.

بنابراین همانطور که انتظار می رفت، کنفرانس امسال اپل، به معرفی امکانات ویژه سیستم عامل IOS 16 برای گوشی های آیفون و جدیدترین سیستم عامل مک بوک به نام macOS Ventura و نیز معرفی نسل جدید مک بوک های ایر اختصاص یافته بود .

همچنین یکی دیگر از نکات جالب توجه در کنفرانس امسال اپل برای کاربران ایرانی، معرفی دستیار صوتی فارسی جدید این شرکت بود. این دستیار فارسی خودش را اینگونه معرفی می کند: «سلام نام من داریوش است من یک صدای فارسی هستم».

صدای «داریوش» با زبان فارسی به IOS ۱۶ در قسمت VoiceOver اضافه شده است که این صدا می‌تواند متن‌های فارسی را بخواند و در همه بخش‌های آیفون ( هم وب و هم اپلیکیشن) در دسترس است. علاوه بر این، صدای داریوش می‌تواند برای افراد نابینا یا کم‌بینا بسیار مفید باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب نسخۀ جدید IOS سیستم به خاطرسپاری رمزهای عبور به نام Passkeys است که مشکل بسیاری از کاربران را در به خاطرسپاری رمزهایشان حل خواهد کرد.

مک بوک های ایر امسال نیز با یک انقلاب بزرگ در طراحی و به همراه پردازنده قوی M2  وارد بازار می شوند، این سری از مک بوک‌ها، توانایی حفظ تا ۱۸ ساعت باطری را دارند و با وزنی در حدود ۲،۷ پوند بسیار سبک و قابل حمل طراحی شده‌اند.

همچنین ساعت های هوشمند اپل (Apple watch) نیز قرار است تا با نسخه جدید سیستم عامل خود، از امکانات ویژه‌ای نظیر امکانات شخصی سازی بیشتر برای فعالیت های ورزشی، کاری و حوزه سلامت برخوردار شوند .

شرکت اپل اعلام کرده است که نسخه جدید سیستم عامل آیفون از پاییز امسال در دسترس کاربران قرار می گیرد؛ این در حالیست که گمانه زنی‌ها از احتمال عرضه جدید آیفون در آن زمان خبر می‌دهند.

این برند بزرگ و محبوب، همچنین قول داده است که امنیت سایبری کاربران خود را در اولویت قرار دهد.

رادیو بین المللی فرانسه