به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۰۳، ۱۴۰۱

سی و هشتمین شب خیزش ایرانیان؛ حمله یگان ویژه به دانش‌آموزان در تهران

 ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی به سوی اولیاء و دانش‌آموزان هنرستان صدر در تهران با استفاده از گلوله‌های گاز اشک‌‌آور و ساچمه‌ای شلیک کردند

 خیابان‌های شهرهای مختلف ایران در سی و هشتمین شب خیزش انقلابی مردم این کشور همچنان صحنه تداوم اعتراضات، آزادی‌خواهی و فریاد و ابراز خشم و انزجار علیه سران رژیم جمهوری اسلامی است.

در ویدیوهایی که دوشنبه دوم آبان منتشر شده، دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان، با ندای «آزادی، آزادی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تظاهرات کرده و علیه استبداد رژیم و سرکوب خشونت‌بار مردم توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شعار دادند.


همچنین ویدیویی از تجمع دانشجویان دانشگاه «جندی‌شاپور» اهواز، منتشر شده که آن‌ها نیز فریاد «آزادی، آزادی، آزادی» سر می‌دهند و خواهان رهایی و سرنگونی استبداد رژیم جمهوری اسلامی می‌شوند.


دانشجویان دانشگاه دولتی اهواز در ادامه اعتراضات خود با تجمع در محوطه این دانشگاه ترانه اعتراضی «برای» از شروین حاجی‌پور که به یکی از نمادهای اعتراضات جوانان ایرانی تبدیل شده است را همخوانی کردند.


در دانشگاه آزاد همدان نیز دوشنبه، دانشجویان با سر دادن شعارهایی از جمله «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» در این فضای آموزشی تجمع و اعتراض کردند.


یورش یگان‌ویژه به یک هنرستان دختران در تهران

ظهر روز دوشنبه ویدیوهایی از مقابل یک هنرستان دخترانه در منطقه 10 تهران منتشر شد که نشان می‌داد والدین خشمگین از ضرب و شتم فرزندان‌ معترض خود توسط کادر مدرسه، تجمع کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از این است که مدیر این مدرسه به بهانه همراه داشتن موبایل توسط بعضی از دختران دانش‌‌آموز، قصد تفتیش بدنی و تحقیر آنها را داشته که با مقاومت و اعتراض دانش‌آموزان مواجه شده است.


همزمان گزارش‌هایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی، برای متفرق کردن اولیای دانش‌آموزان هنرستان صدر تهران که در خیابان کارون در پایتخت تجمع و اعتراض کرده بودند، با اقدام به خشونت علیه خانواده‌های معترض به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. شاهدان عینی از شلیک با گلوله ساچمه‌ای به سمت والدین و دانش‌آموزان نیز خبر داده‌اند.


در ادامه اعتراضات شهروندان با تجمع در خیابان کارون تهران و برافروختن آتش و سر دادن شعارهایی از جمله «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، خشم و انزجار خود را علیه سرکوب و جنایت‌های رژیم جمهوری اسلامی ابراز کردند.


ویدیوهایی که شامگاه دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده معترضان در شهرستان مهاباد، در استان آذربایجان غربی بنر حاوی تصاویر خمینی، بنیانگذار و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را به‌عنوان نمادهای حاکمیت و استبداد دینی رژیم به آتش کشیدند.


حمله به تجمع اعتراضی پزشکان در شیراز

بنا به گزارش شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده از روز دوشنبه، دوم آبان در شیراز، ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی، برای متفرق کردن پزشکانی که مقابل سازمان نظام پزشکی در شیراز تجمع کرده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند.

پیش از این تجمع کادر درمان در شهرهای مشهد و تبریز نیز با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و حمله لباس شخصی‌ها روبرو شده بود. پزشکان و کادر درمان ایرانی، این روزها در کنار سایر اصناف، معلمان، کارگران و اساتید دانشگاه، خواهان توقف سرکوب علیه معترضان، عدم استفاده از آمبولانس برای بازداشت معترضان و جابه‌جایی نیروهای سرکوب‌ و محرمانه ماندن پرونده پزشکی معترضان و مجروحانی که بستری هستند، شده‌اند.


شهروندان معترض در بندرعباس شامگاه دوشنبه با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان در خیابان‌های این شهر، علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده و خواستار سرنگونی نظام دینی حاکم بر کشورشان شدند.


بنا بر گزارش‌ها، شهروندان در شهرهای مختلف ایران، برای حضور در تجمع‌های روز چهارشنبه، 4 آبان‌ماه که مصادف با روز چهلم قتل مهسا امینی است و تشکل جوانان محلات از پیش فراخوان‌هایی را برای برگزاری آن صادر کرده‌ است، آماده می‌شوند.

العربیه