به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۲۴، ۱۴۰۱

خیزش سراسری مردم ایران در آستانه یک ماهگی

  تداوم تجمعات دانشجویی خبرگزاری «هرانا» بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی خود اعلام کرد که از آغاز خیزش سراسری مردم ایران تا یک‌شنبه 23 مهر، 240 معترض توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند

اعتراضات ضدحکومتی در دانشگاه‌های ایران همچنان ادامه دارد و دانشجویان در شهرهای تهران، کرج، تبریز، نجف‌آباد و گیلان علاوه بر محکومیت حوادث شب گذشته در زندان اوین، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان داده و از مردم خواستند تا به جمع معترضان در خیابان‌ها بپیوندند.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران، یکشنبه 24 مهر با شعار «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «زن، زندگی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد امروز در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه» سر دادند.

در کرج نیز دانشجویان دانشگاه خوارزمی، با تجمع در محوطه این دانشگاه شعار «آزادی، آزادی، آزادی» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با شعار «آذربایجان اویاقدی، کوردیستانا دایاقدی» (آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است) در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه گیلان، نیز امروز با سر دادن شعار «ما تماشاگر نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید»، خواستار پیوستن دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به اعتراضات سراسری شدند.

اعتراضات جاری در ایران با قتل مهسا امینی، شهروند 22 ساله‌ سقزی آغاز و پس از زمان کوتاهی به تظاهرات ضدحکومتی گسترده علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد.

خبرگزاری «هرانا» ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی خود اعلام کرد که از آغاز خیزش سراسری مردم ایران تا یک‌شنبه 23 مهر، 240 معترض توسط نیروهای امنیتی کشته شده که از بین آن‌ها 32 نفر کودک بوده‌اند.