به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۲۷، ۱۴۰۱

شب سی و دوم خیزش ایرانیان؛ تداوم اعتراض در اهواز و چندین شهر ایران

 اعتراضات ضد‌حکومتی مردم ایران در حالی برای سی و دومین شب متوالی ادامه یافته که مردم معترض اهواز در همبستگی با خیزش سراسری ایرانیان، شامگاه سه‌شنبه 26 مهر، در «کوی ملت اهواز» با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان‌ها آمده و خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.


همچنین شهروندان معترض در محله اکباتان تهران، شامگاه سه‌شنبه، ضمن تجمع در خیابان‌ با فریاد «امسال سال خونه، سد‌علی سرنگونه» خواهان رهایی از استبداد و سرنگونی نظام آخوندی به رهبری علی خامنه‌ای شدند.


همچنین شهروندان معترض در مجیدیه تهران شامگاه سه‌شنبه از بالکن‌های آپارتمان‌ها، پنجره و پشت بام خانه‌های خود، با سر دادن شعارهایی علیه حکومت ایران، خشم و انزجار خود را نسبت به تداوم سرکوب، خشونت و استبداد رژیم ابراز کردند.


در شهر سقز، زادگاه مهسا امینی نیز، شهروندان با تجمع و برافروختن آتش در خیابان‌ها و سر دادن شعار «ژن ژیان آزادی» به زبان کُردی، خواهان رهایی و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.


اعتصاب کارگران و اعتراضات دانش‌آموزان

روز سه‌شنبه 26 مهرماه دست‌کم در سه استان خوزستان، فارس و بوشهر، اعتصاب‌های کارگری در جریان بود. این در حالی است که کانال مستقل کارگران هفت تپه از تداوم اعتصاب کارگران این مجموعه در روز چهارشنبه 27 مهرماه خبر داده است.


همزمان با این اعتصاب‌ها، ویدیوهایی از راهپیمایی دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در یکی از این ویدیوها که مربوط به پیرانشهر در استان آذربایجان غربی است، دختران دانش‌آموز با سر دادن شعار «قاسملو قاسملو راهت ادامه دارد» در خیابان‌ها، بر ادامه راه «عبدالرحمن قاسملو»، رهبر وقت حزب دمکرات کُردستان ایران که در سال 1368 توسط عوامل جمهوری اسلامی در وین ترور شده است، تاکید کردند.


همچنین دانش‌آموزان تهرانی سه‌شنبه، در همبستگی با خیزش سراسری مردم ایران در خیابان‌های پایتخت، خطاب به رانندگان خودروها شعار «بوق نزن بوق نزن، شعار و فریاد بزن» سر داده و خواستار غلبه بر ترس و مخالفت آشکار شهروندان علیه استبداد رژیم جمهوری اسلامی شدند.


دانش‌آموزان در سنندج، مرکز استان کُردستان نیز روز سه‌شنبه در مسیر بازگشت از مدارس در خیابان‌های این شهر علیه رهبر جمهوری اسلامی، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.


اعتراضات دانشجویان دانشگاههای ایران

همزمان دانشجویان نیز همچون سی و دو روز گذشته، با حضور در تجمع‌های اعتراضی در صحن دانشگاه‌ها، علیه حکمرانی علی خامنه‌ای شعار دادند. بنا بر گزارش‌ها، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، سه‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران حضور یافته بود که با تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه روبه‌رو شد و آن‌ها با شعارهای «بی‌شرف، بی‌شرف» و «زن، زندگی، آزادی» مانع از سخنرانی او شدند.


همچنین در ویدیوهای دیگری از تجمع دانشجویان دانشگاه علامه منتشر شده، دانشجویان در محوطه این دانشگاه با فریاد «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» خشم و انزجار خود را علیه استبداد و حاکمیت تمامیت‌خواهان از جمله رژیم جمهوری اسلامی ابراز کردند.


ویدیوهایی از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران در روز سه‌شنبه نیز منتشر شده که در آن دانشجویان شعار «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» از عزم ایرانیان برای رهایی از استبداد و بی‌اثر بودن سرکوب‌های خونین در ادامه اعتراضات خبر می‌دهند.


همچنین ویدیوهای مربوط به دانشگاه گیلان نشان می‌دهد که دانشجویان در تجمع خود شعارهایی از قبیل «نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری» سر داده‌اند.

العربیه فارسی