به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۹، ۱۴۰۱

تداوم‌ اعتراضات در ایران به‌رغم تهدید فرماندهان سپاه

 اصناف و بازاریان شهر اشنویه امروز در اعتراض به سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کردند

به‌ رغم‌‌ هشدارهای روزافزون مقامات جمهوری اسلامی، اعتراضات سراسری در ایران ادامه داشته و‌ دانشجویان دانشگاه‌های آزاد سنندج، آزاد تهران واحد جنوب و شماری از دانشجویان دانشگاه شریف تهران اقدام‌ به برگزاری تجمع اعتراضی و تحصن کردند.

شوراهای صنفی دانشجویان ایران، دوشنبه 9 آبان، از تحصن دانشجویان دانشگاه شریف تهران مقابل سردر این دانشگاه در اعتراض به منع ورود شماری از دانشجویان خبر داد.

بنا به گزارش‌های دریافتی، دانشجویان دانشگاه الزهرا در تهران هم در اعتراض به سرکوب گسترده دانشجویان و تعلیق شماری از دانشجویان در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب نیز با شعار «دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج هم در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته تمام تلاش خود را برای سرکوب مردم به خصوص در دانشگاه‌ها به کار گرفته‌اند.

با ادامه تظاهرات در ایران، دانش‌آموزان یکی از هنرستان‌های شیراز، امروز به نشانه حمایت و همراهی با اعتراضات سراسری، سرود «وطنم» را همخوانی کردند.

اصناف و بازاریان شهر اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی، امروز در اعتراض به سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کردند.

خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی اعلام کرد از 26 شهریور تا 8 آبان، در اعتراضات ایران 284 نفر کشته شدند که 45 تن از آنها کودک بودند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، در این مدت 14056 معترض هم بازداشت شده‌اند که تنها هویت 1293 نفر از آنها مشخص شده ‌است.