به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۸، ۱۴۰۱

چهل و سومین شب خیزش ایرانیان: تداوم تظاهرات در شهرها و دانشگاه‌ها

 نیروهای امنیتی در کوهدشت لرستان مستقیما به سوی معترضان تیراندازی کردند

خیزش انقلابی ایرانیان علیه حکومت جمهوری اسلامی در حالی برای چهل و سومین شب متوالی ادامه یافت که شنبه، هفتم آبان، دانشجویان و معترضان در شهرهای مختلف به تظاهرات خود علیه استبداد و ماشین سرکوب رژیم ادامه دادند.

صبح شنبه شهروندان اراک در مراسم خاکسپاری «مهرشاد شهیدی» که توسط نیروهای امنیتی ایران کشته شده بود، شعارهای ضدحکومتی سر داده و خواستار سرنگونی شدند.

دانشجویان در اهواز نیز به‌دنبال ربوده شدن محمد صفایی، دانشجوی رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی، در محوطه خوابگاه صدف تجمع کرده و از بلندگو شعار ضد‌حکومتی «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

دانشجویان در دانشگاه‌های تهران، کُردستان، کرمانشاه، یزد و لُرستان نیز همانند دیگر روزها به تظاهرات و تجمعات اعتراضی خود علیه نظام ادامه دادند.

نیروهای امنیتی در شهر یزد نیز برای شناسایی دانشجویان معترض که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند از کوادکوپتر استفاده کردند.

در دانشگاه علوم پزشکی کُردستان نیز ماموران امنیتی برای متفرق‌کردن دانشجویان با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به تجمع دانشجویان حمله کردند.

شهروندان معترض در پیرانشهر هم با ایجاد راهبندان و درگیری با ماموران امنیتی، به تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند.

معترضان در شهر ایذه آبشار تزئینی این شهر را به نشانه اعتراض به سرکوب خونین و کشتار معترضان توسط رژیم جمهوری اسلامی به رنگ خون درآوردند.

در بوکان از توابع استان آذربایجان غربی نیز معترضان، با ایجاد راهبندان و آتش‌زدن لاستیک خودرو در خیابان‌های شهر به تظاهرات خود علیه رژیم ادامه داده و خواهان رهایی و سرنگونی استبداد شدند.

تظاهرات شبانه تا پاسی از بامداد یکشنبه نیز در برخی شهرها ادامه داشت.

در پی محاصره شدن دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد توسط نیروهای امنیتی شهروندان معترض در این شهر در خیابان‌های منتهی به دانشگاه، آتش برافروخته و به تجمعات و تظاهرات خود علیه رژیم جمهوری اسلامی ادامه دادند.

معترضان در خیابان‌های کوهدشت لُرستان نیز هدف تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفتند.