به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۲۹، ۱۴۰۱

شعار معترضان در زاهدان: «مرگ بر خامنه‌ای» و «جانم فدای ایران»‌

 
اعتراضات زاهدان (جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱)

در حالی که اعتراضات سراسری ایران به سی و پنجمین روز خود رسیده است، معترضان روز جمعه در زاهدان با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی»، و «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» به خیابان‌ها رفتند.

«از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» شعار معترضان زاهدانی در اعتراضات روز جمعه ۲۹ مهر

No media source currently available

0:000:00:260:00
 دانلود 

معترضان در زاهدان روز ۲۹ مهر پس از برگزاری نماز جمعه با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»،‌ «خامنه‌ای دجال»، و «مرگ بر بسیجی» راه‌پیمایی کردند.

اعتراض مجدد زاهدانی‌ها پس از نماز جمعه ۲۹ مهر با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر بسیجی

No media source currently available

0:000:00:590:00
 دانلود 

این اعتراضات در سومین هفته پس از یورش مرگبار ماموران حکومت به مردم معترض در زاهدان در روز جمعه هشتم مهر انجام می‌شود. در آن روز قرار بود پس از نماز جمعه زاهدان تجمعی در اعتراض به «تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان بلوچ» شکل بگیرد. اما بنا بر گزارش‌ها، در پایان نماز و قبل از تجمع، ماموران امنیتی با تیراندازی مستقیم ده‌ها نفر را کشتند و زخمی کردند.

مقامات جمهوری اسلامی در آن زمان هرگونه تیراندازی به سمت مردم در زاهدان را انکار کرده بودند، اما ده‌ها فیلم از شلیک مستقیم ماموران به مردم منتشر شد.

در ویدیوی دیگری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است چند نفر صبح جمعه در کوه‌های درکه در شمال تهران با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور مشغول کوه‌پیمایی هستند.

کوهنوردی صبح جمعه در درکه تهران با شعار مرگ بر خامنه‌ای

No media source currently available

0:000:00:190:06
 دانلود 

روز پنجشنبه نیز شماری از معترضان با تجمع در مقابل اداره نظام پزشکی در مشهد مرکز استان خراسان رضوی شعار داده بودند: «ایران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه»، «مرگ بر دیکتاتور» و «حکومت بچه‌کش، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»