به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۱، ۱۴۰۱

هفته ششم اعتراضات سراسری؛ تداوم تجمعات دانشجویی و اعتصاب معلمان

 در دانشگاه شریف تهران دانشجویان، با شعار «آزادی، آزادی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند

دانشجویان دانشگاه آزاد گوهردشت
در ششمین هفته از اعتراضات سراسری ایران، یکشنبه 1 آبان، فرهنگیان و معلمان در برخی شهرها دست به اعتصاب زده و در دفاتر مدارس تحصن کردند. همزمان تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های ایران در حال شکل‌گیری است.

به دنبال فرخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، معلمان شهر‌های مریوان، کامیاران و سقز به اعتصابات دانشجویان و دانش‌آموزان پیوسته و نسبت به بازداشت گسترده معترضان به ویژه دانش‌آموزان و سرکوب تظاهرات مردمی اعتراض کردند.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران، با شعار «به من‌ نگو فتنه‌گر، فتنه تویی ستمگر» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

در دانشگاه شریف تهران نیز دانشجویان، با شعار «آزادی، آزادی، آزادی» در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه شریف، نیروهای بسیج و حراست این دانشگاه ضمن درگیری با دانشجویان معترض مانع ورود آن‌ها به سلف شدند.

دانشجویان دانشگاه هنر یزد، در اعتراض به بازداشت دانشجویان و سرکوب معترضان در ایران در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه آزاد گوهردشت هم امروز با تجمع در محوطه این دانشگاه شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

شب گذشته تظاهرات ضد‌حکومتی مردم ایران همزمان با برگزاری تجمع بزرگ ایرانیان در برلین، شاهد تداوم اعتراضات در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، سنندج، مریوان، مهاباد، بوکان، تنکابن، اراک، مشهد، بندرعباس و دزفول بود.

اعتراضات جاری در ایران با قتل مهسا امینی، شهروند 22 ساله‌ سقزی آغاز و پس از زمان کوتاهی به تظاهرات ضدحکومتی گسترده علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد.