به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۰۵، ۱۴۰۱

خشم مردم مهاباد در پی کشته‌شدن یک جوان معترض

  
در پی کشته شدن اسماعیل مولودی، یکی از جوانان معترض در مهاباد به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی،‌ جمعیت بسیاری از مردم این شهرستان روز پنج‌شنبه پنجم آبان، در مراسم تشییع پیکر او به خیابان آمدند. بر اساس گزارش‌ها، ساختمان فرمانداری این شهر به تصرف معترضان درآمده است.

مردم مهاباد پس از شرکت در مراسم تشییع مولودی ٣٥ ساله که شامگاه چهارم آبان، در جریان اعتراضات سراسری به دست ماموران جمهوری اسلامی به قتل رسید، وارد خیابان‌ها شده و شعارهای اعتراضی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

در پی تیراندازی ماموران، شماری از مردم معترض زخمی شدند اما مردم مهاباد با گسترش اعتراضات، برخی خیابان‌ها را بستند.

بر اساس گزارش‌های محلی، معترضان وارد ساختمان فرمانداری شده و آن را تصرف کردند.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند یک ساختمان در مهاباد در آتش می‌سوزد.

اسماعیل مولودی، شامگاه چهارشنبه در تظاهرات اعتراضی که برای چهلمین روز قتل حکومتی مهسا امنیتی بر پا شد، شرکت کرده بود. بر اساس گزارش‌ها، او در این تجمع، در پی شلیک مستقیم نیروهای حکومتی بر اثر اصابت گلوله جنگی کشته شد.

مولودی معروف به سمکو، متاهل و پدر یک فرزند است که بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، «شب گذشته بر شانه‌های مردم به مسجد منتقل شد».

معترضان در مراسم خاکسپاری او که از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه آغاز شد، شعار «شهید نمی‌میرد» سر دادند.

همچنین هه‌نگاو خبر داد علاوه بر اسماعیل مولودی، در جریان اعتراضات شب گذشته در ۱۳ شهر کردستان، یک جوان ۲۱ ساله دیگر به نام محمد شریعتی نیز در سنندج، با شلیک مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی کشته شده است.

ایران‌اینترنشنال