به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۲۷، ۱۴۰۱

رئیس پارلمان اروپا در تجمع هزاران نفری و تاریخی ایرانیان در استراسبورگ:

 شما سمت درست تاریخ ایستادید؛ در کنار شما ایستاده‌ایم

تجمع بزرگ ایرانیان ساکن اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سیاهه گروه‌های تروریستی امروز دوشنبه شانزدهم ژانویه / بیست و ششم دی‌ماه، در برابر مقر پارلمان اروپا در  شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد.


در این گردهمایی تاریخی که با شرکت هزاران نفر از ایرانیان مقیم کشورهای مختلف اروپایی و با وجود سرما و بارندگی شکل گرفت، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا ضمن سپاسگزاری از حاضران و با یادآوری مقاومت چند ماهه مردمی در ایران گفت:


صد و بیست روز، مدتی طولانی است، اما من از طرف پارلمان اروپا و پانصد میلیون شهروند اروپایی اینجا آمدم تا بگویم که ما با شما هستیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت، و این که مردان، زنان و دانشجویانی که در ایران به پا خاسته‌اند، الهام‌بخش جهانیان بوده‌اند.

وی وعده داد:

ما جامعه بین‌الملل را به واکنش جدی در برابر تروری که حکومت (ایران) علیه مردم در خیابان در پیش گرفته وامی‌داریم. باید که واکنش جهانی قاطعی نشان داده شود. آنهایی که مسئول کشتارها و اعدام‌ها بوده‌اند، آنهایی که مردم آزاد را تا ابد در زنجیر می‌خواهند، لازم است که پاسخگو باشند. باید تحریم‌های بیشتری اعمال شود و آنها نباید بی‌کیفر بمانند.

این هفته قرار است موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیاهه تشکیلات تروریستی در پارلمان اروپا مطرح شود. به همین دلیل هزاران تن از ایرانیان اروپا در پی فراخوان علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، خود را به استراسبورگ رساندند تا از این پیشنهاد حمایت کنند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ار.اف.ای به استراسبورگ، خانم متسولا در این گردهمایی بزرگ خطاب به جوانان ایرانی گفت:

فریاد «زن، زندگی، آزادی» شما اکنون در گوشه گوشه گیتی شنیده شده است. شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید، شما تاریخ را می‌سازید و پارلمان اروپا نیز در کنار شما می‌ایستد.

در این مراسم چند تن از شخصیت‌های مختلف از جمله علیرضا آخوندی سخنرانی کرده و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی همچون آهنگ معورف «برای» پخش شد.

راهپیمایان با سر دادن شعار، حمل پلاکارد و عکس‌های کشته‌شدگان و اعدامیان و نیز با برافراشتن پرچم ایران با نقش شیر و خورشید، بار دیگر همبستگی خود با خیزش مردمی در داخل کشور را نشان دادند.