به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۲۱، ۱۴۰۱

گلباران دفتر شارلی ابدو در پاریس، فردا پنجشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۵

 پیام ایرانیان به شارلی ابدو: ما از هر نقد و افشاگری و اعتراض و به هر شکلی علیه علی خامنه ای و این نظام فاسد مافیایی و نظامی ـ آخوندی استقبال می کنیم و اینکه: شعار زن زندگی آزادی اساسا صدای آرزوهای بلند بالای مردم خسته ایران است.

golbanner1.jpg

فرزانه روستایی - خبرنامه گویا

کمپین حمایت از گلباران دفتر شارلی ابدو عصر پنجشنبه گذشته شروع شد. شارلی ابدو دوست نازنین مردم ایران وسط اروپا اولین نسخه سال ۲۰۲۳ در روز چهارشنبه را به صورت ویژه نامه به علی خامنه ای و آخوندهای ایران و جنبش زن زندگی آزادی اختصاص داد.

این یک اتفاق نمادین محاسبه شده بود که انعکاس فوق العاده ای در اروپا و در میان مردم ایران داشت.

عکس مشهور روی تمام جلد مجله شارلی عبدو آخوندها را می خواند که به فلان جای زنها یا همان جایی برگردند که از آن بیرون آمده اند. ابتکار قبلی شارلی ابدو و به تمسخر گرفتن مسلمان ها به حمله تروریستی القاعده به دفتر این مجله در سال ۲۰۱۵ و کشته شدن ۱۲ نفر از کارتونیست های مجله منجر شد. پلیس هنوز از این دفتر خالی حفاظت می کند و بسیاری که پاریس میروند در کنار این دفتر گل می گذارند.

date.jpg

ایرانیان سوئد و بسیاری که در آمریکا یا اروپا زندگی می کنند طی سه روز با ارسال پول به حساب من حدود ۵۸ هزار کرون پول برای خرید گل ارسال کردند. اولین مشکل این بود که ما فکر می کردیم می تونیم در دفتر فعلی شارلی ابدو گل بگذاریم، اما شارلی ابدو پیغام داد اصلا فکرش را هم نکنید. به دستور مقام های امنیتی پاریس شارلی ابدو در حال حاضر در یک دفتر کاملا مخفی کار می کند که هیچکس اجازه ندارد در مورد آدرس آن صحبت کند و همه کارکنان اصلی آن با اسکورت پلیس جابجا می شوند.

در جریان رایزنی با شارلی ابدو مسئول روابط عمومی آن نوشت که اگر می خواهید برای ما گل بفرستید ما یک طورهایی به شما می گوییم کجا گل بخرید و پول آن را بدهید و بروید و ما هر وقت صلاح دیدیم خودمان می رویم آن را می گیریم اما شما هیچکس از ما را در جایی ملاقات نمی کنید.

برخلاف آنچه گفته شده بود دیشب با هماهنگی قبلی و با دعوت حزب کمونیست فرانسه به جلسه بزرگداشت رئیس قبلی شارلی ابدو دعوت شدیم که یکی از کشته شده های سال ۲۰۱۵ بود. جلسه در یک منطقه حفاظت شده برگزار شد. اینجا سردبیر شارلی ابدو فیلیپ ابروین به تور ما افتاد، اما انگلیسی صحبت کردن او شبیه هندی حرف زدن من بود. با احتیاط و بر خلاف انتظار اجازه داد تا چند عکس دو نفری گرفته شود و به او در مورد کمپین گلباران صحبت کردم.

چند عکس دو نفری گرفته شود و به او در مورد کمپین گلباران صحبت کردم.

002gol.jpg

در مجموع با مجوز پلیس روز پنجشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر قرار است کل روبروی ساختمان دفتر قبلی را که نماد مقاومت برای آزادی بیان در فرانسه است با هزینه ایرانیان گلباران گردد. بدینوسیله پیام ایرانیان به شارلی ابدو و به جهانیان رسانده میشود که ما از هر نقد و افشاگری و اعتراض و به هر شکلی علیه علی خامنه ای و این نظام فاسد مافیایی و نظامی ـ آخوندی استقبال می کنیم و اینکه: شعار زن زندگی آزادی اساسا صدای آرزوهای بلند بالای مردم خسته ایران است.