به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۲۶، ۱۴۰۱

ابراهیم رئیسی : سوخت ذخیره نکردیم، متاسفانه گاز مناطقی از کشور قطع شد

 

ابراهیم رئیسی "تعطیلی ادارات و سازمان‌ها را راهکار مناسبی" برای مقابله با کمبود گاز در کشور ندانست، هر چند وی تصریح کرد که گریزی از این تصمیم نبوده است، زیرا، اولویت به گفتۀ او "رساندن سوخت به منازل مردم بوده" تا به "واحدهای تجاری و اداری".


ابراهیم رئیسی سپس مدعی شد که در کشور قطعی گستردۀ گاز روی نداده، بلکه "فقط در نقاط محدودی متاسفانه گاز قطع شده است."


ابراهیم رئیسی در جای دیگری از سخنانش تلویحاً اعتراف کرد که اگر ذخیره سازی سوخت و گاز صورت می‌گرفت کشور امروز با مشکل قطعی گاز و سوخت در برخی مناطق روبرو نمی شد. رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که "ذخیره‌سازی گاز و نفت...متاسفانه در یک مقطعی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و شرکت ذخیره‌سازی منحل شده است." رئیسی از وزارت نفت خواست که "پس از پایان شرایط ویژه فعلی باید حتماً این موضوع [ذخیره سازی سوخت] را مورد توجه جدی قرار بدهد."


در اظهاراتی جداگانه، عباس اعظمی، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت که تعطیلی تهران موجب شش میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز شد، اما، او این میزان صرفه جویی را در مقابل عدد کل مصرف گاز ناچیز دانست و افزود :"همچنان در نقطۀ هشدار و نیازمند همکاری [صرفه‌جویی] بیشتر مشترکان هستیم."


بعد از روسیه ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز جهان است. به گفتۀ منابع معتبر بین‌المللی برغم تحریم‌ها حکومت ایران روزانه بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار بشکه نفت صادر می کند که ۴۲ هزار بشکه بیش از نوامبر گذشته است.   

رادیو فرانسه