به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۰۷، ۱۴۰۱

رئیس حراست سفارت جمهوری آذربایجان در ایران طی حمله مسلحانه کشته شد

وزارت خارجه آذربایجان تایید کرد در جریان حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران، اورخان عسگروف، رئیس حراست سفارت این کشور کشته شده است

سفارت آذربایجان در تهران
 کانال تلگرامی «سپاه پاسداران» با انتشار تصاویری خبر داد که صبح جمعه 7 بهمن سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که در جریان آن اورخان عسگروف، رئیس سرویس امنیتی این سفارت کشته شد.

وزارت خارجه آذربایجان هم تایید کرد که در جریان حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران، اورخان عسگروف، رئیس حراست سفارت این کشور کشته شده است.

کانال سپاه گزارش داده که «فردی 50 ساله با یکدستگاه خودرو پراید به همراه دو سرنشین دختر 14ساله و پسر 7 ساله» به مقابل سفارت آذربایجان رفته و «با تهدید سرباز نگهبان، که بدون اسلحه بوده» وارد سفارت می‌شود.

بنا به این گزارش، رئیس 43 ساله بخش امنیت سفارت کشته و 2 کارمند 30 و 35 ساله دیگر سفارت «یک نفر از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله و نفر دیگر مورد ضرب و جرح» قرار می‌گیرند.

کانال تلگرامی سپاه به نقل از «برخی منابع» مدعی شد که علت این حمله مسلحانه «شخصی و ناموسی بوده» و «ضارب نیز بلافاصله توسط نیروی انتظامی» دستگیر شده است.

خبرگزاری «مهر» هم به نقل از سرپرست دادسرای جنایی تهران خبر داد، «در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده است که در فروردین ماه امسال» همسرش به سفارت آذربایجان در تهران مراجعه کرده و «دیگر به منزل مراجعه نکرده است.»

مهاجم پیرامون انگیزه خود در حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفته که «در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست.»

او‌ به سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت که «امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.»