به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۱۹، ۱۴۰۱

جمهوری اسلامی برای مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی حکم اعدام صادر کرد

 امیر نصرآزادانی، بازیکن فوتبال تیم‌های سپاهان و تراکتور و همچنین سهیل جهانگیری از دیگر متهمان این پرونده، هر کدام به ترتیب به 26 سال و 2 سال حبس تعزیزی محکوم شده‌اند

 قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی از معترضان بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری این کشور حکم اعدام صادر کرد.

به گزارش «تسنیم»، دوشنبه 19 دی، دادگاه اتهام این افراد در پرونده موسوم به «خانه اصفهان» را «محاربه» و «اسلحه کشیدن» دانسته است.

بر اساس احکام صادرشده، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی علاوه بر محاربه، به عضویت در سازمان «مجاهدین خلق» نیز متهم شده‌اند.

امیر نصرآزادانی، بازیکن فوتبال تیم‌های سپاهان و تراکتور و همچنین سهیل جهانگیری از دیگر متهمان این پرونده، هر کدام به ترتیب به 26 سال و 2 سال حبس تعزیزی محکوم شده‌اند.

امیر نصر آزادانی
امیر نصر آزادانی

دادگاه استان اصفهان اعلام کرده است که برای جابر میرهاشمی، متهم ردیف ششم این پرونده حکم برائت صادر شده است.

در جریان اعتراضات 25 آبان در اصفهان، سه نیروی سرکوبگر جمهوری اسلامی در محله خانه اصفهان» کشته شدند.

حساب توییتری «تصویر 1500+» پیشتر به نقل از نزدیکان صالح میرهاشمی، متهم ردیف اول این پرونده که از قهرمانان کاراته ایران است، خبر داده بود که او در زمان بازداشت تحت شکنجه بوده و آثار آن در زمان ملاقات با خانواده‌اش، بر صورت او مشهود بوده است.

هشت نماینده پارلمان آلمان و سه نماینده ایالتی این کشور پیشتر کفالت سیاسی معترضان بازداشت‌شده در پرونده «خانه اصفهان» را پذیرفته بوده و با اشاره به شکنجه و عدم دسترسی متهمان به وکیل انتخابی، خواستار توقف دادگاه ناعادلانه این معترضان شدند.

جمهوری اسلامی پیشتر 4 نفر از معترضان خیزش سراسری علیه حکومت دینی را اعدام کرده بود. احکامی که به گفته نهادهای حقوق بشری در حالی صادر شده است که این متهمان تحت شکنجه و اعتراف اجباری قرار گرفته و از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «هرانا»، از آغاز اعتراضات سراسری در این کشور تا یکشنبه 18 دی، 519 معترض جان خود را از دست داده و 690 نفر از آن‌ها در جریان برگزاری دادگاه‌های این کشور مورد محکومیت قرار گرفته‌اند.