به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۰۲، ۱۴۰۱

شعارهای شبانه در تهران و کرج؛ تداوم تجمع ایرانیان در نقاط مختلف جهان

 خبرگزاری «هرانا»، بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی اعلام کرد از 26 شهریور تا شامگاه شنبه یکم بهمن، در جریان اعتراضات سراسری ایران، 525 نفر کشته شدند که 71 تن از آنها کودک هستند

 شهروندان معترض شب گذشته در مناطقی از تهران و کرج با شعارهای شبانه و ضدحکومتی مخالفت خود را جمهوری اسلامی نشان دادند.

معترضان در تهران، شامگاه شنبه یکم بهمن، در همگامی با خیزش سراسری ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی، از بالکن‌ها و پشت‌بام منازل خود علیه نهادهای سپاه پاسداران و بسیج، شعارهای «مرگ بر سپاه تروریستی» و «مرگ بر بسیجی» سردادند.

شهروندان معترض تهرانی از بالکن‌ها و پشت‌بام منازل خود در منطقه شهرک باقری تهران علیه رهبر جمهوری اسلامی، فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» سردادند.

در ادامه کارزار شعارنویسی علیه جمهوری اسلامی، شماری از شهروندان معترض، روی دیوارهای منطقه قرچک در استان تهران «مرگ بر خامنه‌ای» نوشتند.

معترضان شب گذشته در مناطقی از کرج نیز شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر بسیجی» سر دادند.

گزارش‌های حقوق بشری حاکی از آن است که حسن فیروزی معترض بازداشتی در شهرری به‌دلیل آثار ناشی از شکنجه شدید به کما رفته است. وکیل محمد اختیاریان یکی از معترضان بازداشت شده در خرم‌آباد هم اعلام کرد که موکلش بر اثر عفونت جراحاتی که حین بازداشت به او وارد شده، به کما رفته است.

همزمان ایرانیان خارج کشور در همبستگی با خیزش انقلابی مردم در شهرهای مختلف جهان تجمعاتی برگزار کردند.

ایرانیان استرالیا، اروپا و آمریکا روز گذشته در تجمعات خود خواستار حمایت جهانی از معترضان ایران و افزایش فشار بر جمهوری اسلامی شدند.

خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی اعلام کرد از 26 شهریور تا شامگاه شنبه یکم بهمن، در جریان اعتراضات سراسری ایران، 525 نفر کشته شدند که 71 تن از آنها کودک هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در این مدت 19 هزار و 546 معترض هم بازداشت شده‌اند که تنها هویت 5025 نفر از آنها مشخص شده ‌است.