به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۲

نامه‌ سرگشاده جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان فارس به هاشمی رفسنجانی



آقای هاشمی! 
امام درباره «سبد کالا» 
چه به شما گفته بود؟


به گزارش جهان به نقل از فارس، در نامه‌ سرگشاده جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان فارس به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است: این روزها که مردم ۳۵ سالگی انقلاب اسلامی شکوهمند را جشن گرفته‌اند، این روزها که غنی‌سازی تعلیق شده تا به غنا برسیم، این روزها که مردم در صف سبد کالا در پی چند کیلو برنج و مرغ و تخم‌مرغ‌اند، این روزها که حداقل برای هشتمین بار طی شش ماه اخیر، آمریکا ما را تهدید به استفاده از گزینه همیشه روی میزش کرده، این روزها که نه تنها هولوکاست نفی نمی‌شود که حتی وزیر خارجه‌مان ابا دارد علنی بگوید که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، این روزها که ... دل همگی‌ ما برای خاطرات شما تنگ شده است.



در این نامه افزوده شده است: خاطرتان هست زمانی برای نسل سوم و چهارمی که امام را از نزدیک ندیده‌اند، خاطره می‌گفتید که امام مخالف گفتن «مرگ بر آمریکا» بود، چقدر دوستان‌تان و البته برخی دشمنان‌مان مشعوف شدند.

در این نامه اضافه شده است: خاطرتان هست از قطعنامه ۵۹۸ برای‌مان می‌گفتید؛ البته روایت‌هایی را که نه با مشی امام سازگار بود و نه در اسناد و صحیفه آمده بود!، خاطرتان هست همین چند مدت پیش گفتید که امام جمله «ملاک حال فعلی افراد است» را برای عدم برخورد با نیروهای شاه که پس از انقلاب به‌راه شده بودند، گفته و نه برای «سالوسان و اسلام‌نمایان» که بعدها منحرف شدند؟ خاطرتان هست... حالا دوباره این روزها دل‌تنگ خاطرات شمائیم.

اساتید دانشگاه‌های فارس در این نامه خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرده‌اند: حالا که دولت در مقابل صف‌های طولانی مردم برای دریافت توزیع سبد کالا سکوت کرده، شما برای‌مان بگوئید که امام در آن روزها، درباره «سبد کالا» چه به شما گفته بود؟ راستی زمانی امام از این سبد و مزایای آن می‌گفت، نگفت که کرامت انسانی چقدر مهم است؟ امام نفرمود مردی هم‌لباس خودش و شما در یازدهمین دولت ایران، به مردم «سبد کالا» می‌دهد؟ زمانی امام پیام طوفانی‌اش را در تعریف هنر انقلاب که باید مخالف سرمایه‌داری باشد، می‌نوشت، بعد از آن به شما نگفت که «هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم»؟

در این نامه از آیت‌الله رفسنجانی به عنوان یار دیروز امام یاد شده و آمده است: این روزها دل‌تنگ خاطرات شماییم و بین دو راهی مانده‌ایم که نظر امام در مورد اقدامات عجیب و غریب دولت چیست؟ چرا این بار مانند همیشه که در حمایت از نزدیکان فکری‌تان خاطره‌ای از امام را بازگو می‌کردید و همگان را مبهوت می‌ساختید، چیزی نمی‌گویید؟ دولت حالا نیازمند خاطره است تا بلکه درزهای سبد کالا که کرامت مردم از آن به زمین می‌ریزد را پر کند و چه چیزی بهتر از خاطره آن‌ هم در همین روزهای سخت است.

در ادامه این نامه سرگشاده خاطرنشان شده است: بی‌صبرانه منتظر خاطرات دو نفره‌ شما و امام هستیم تا بلکه گشایشی برای دولت حاصل شود و ما نیز البته بیشتر با امام آشنا شویم!