به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۲

پیام سبد کالا در کنگره امریکا اعلام وصول شد!

حمله خانم شرمن به ایرانی‏ها:

تعطیلی فردو و اراک و مذاکره پیرامون
موشک‏های بالستیک؛
باید نتیجه توافق نهایی باشد

کالای توزیع شده میان فقرا با پولی بود
که ما به ایران دادیم!


"وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا و "دیوید کوهن" معاون ضدتروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا  بار دیگر به سنا رفتند تا در جمع اعضای کمیته روابط خارجی جزییات بیشتری از توافقنامه ژنو را شرح دهند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این جلسه گفته است در صورتی که در گام نهایی همه چیز مورد توافق قرار نگیرد هیچ چیز مورد توافق نخواهد بود.


معاون وزیر خارجه آمریکا به موضوع توزیع سبد کالایی در ایران هم پرداخته و افزود:”شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه اش توزیع کرده تا نشان‌ دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است. همانطور که روحانی قول داده بود، این پول قرار است در جهات دیگری مصرف نشود.”



"وندی شرمن" در نشست استماع کنگره آمریکا درباره توافق هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک گفت: این که ایران چه گامی بردارد برای ما مهم است، به تعهدات خود پایبند باشد و بر اقدامات این کشور نظارت داشته باشیم.
شرمن گفت: شکی در این نیست این مذاکرات دشوار است ولی می خواهم به این مسئله اشاره کنم که ایران توسعه دستگاه های گریز از مرکز خود را بر اساس برنامه اقدام مشترک متوقف کرده است. ایرانی ها نمی توانند دستگاه گریز از مرکز جدیدی را فعال کنند و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این مسئله نظارت دارد. ایران تنها حق دارد دستگاه هایی که زیان و آسیب دیدند با دستگاه های جدید جایگزین کند و حق ندارد این دستگاه ها را توسعه دهد. این کشور همچنین حق ندارد دستگاه های گریز از مرکز جدیدی در تاسیسات خود نصب کند.

"شرمن" گفت:" ما و کنگره هدفی مشترک داریم و آن هم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
ما سخت‌ترین تحریم‌ها که هیچ‌گاه علیه هیچ کشور دیگری اعمال نشده بود، علیه ایران اعمال کردیم. من به شما اطمینان می‌دهم که اکنون بیش از چند هفته قبل به این هدف نزدیک شده‌ایم."
 وی ادامه داد ماه های آینده آزمونی برای تمایل و خواست های ایران است.
وی افزود: "همانطور که رئیس‌جمهور گفت، ما توانسته‌ایم برای اولین بار در حدود یک دهه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم و در بخش‌هایی آن را به عقب برانیم. صراحتا بگویم طرح اقدام مشترک برای آن طراحی شده بود که فضای کافی را برای مذاکره و رسیدن به یک راهکار جامع ایجاد کند."


شرمن” و “کوهن” هر دو تهدید کردند با کسانی که تحریم های ضد ایرانی را نقض کنند برخورد خواهد شد. وندی شرمن و دیوید کوهن، معاونان وزارتخانه های خارجه  و خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا تاکید کردند که  به کشورها و شرکت های خارجی گفته اند که الان زمان تجارت با ایران نیست و با ناقضان تحریم های ایران برخورد خواهد شد.