به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۲

وزیردادگستری خواستار توبه موسوی و کروبی شد!

 فرزند مهدی کروبی: پدرم نزد خدایان زمینی توبه نمی‌کند
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در اولین نشست خود با اصحاب رسانه که در ساختمان جدید وزارت دادگستری برگزار شد،خواستار ابراز توبه از سوی موسوی و کروبی، رهبران جنبش سبز شد.

پورمحمدی در این نشست و در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا اینکه گفته شده اگر مسببن فتنه ۸۸ توبه کنند می‌توانند به جامعه باز گردند، شامل کروبی و میرحسین موسوی نیز می‌شود و اینکه چرا این دو نفر دادگاهی نمی‌شوند؟ گفت: نظام برای کسی استثنا قائل نیست. اینکه کسانی که محکوم شدند بخواهند توبه کنند می‌توانند به جامعه باز گردند و بگویند که ما قانون‌مند هستیم و به آرامش کشور پایبندیم و اگر چنین چیزی را اعلام کنند می‌توانند مشمول عفو شوند.
وزیر دادگستری ادامه داد: نسبت به محاکمه این افراد صحبت‌های زیادی مطرح شده و نظام این موضوع را سبک و سنگین کرده است و تا الان نیز شاهد آثار آن هستیم. نظام هوشمندانه تلاش می‌کند تا از فتنه جدیدی جلوگیری کند.
پورمحمدی ادامه داد: امنیت کشور و عدم اختلاف اصل است. همچنین نظام به دنبال رفتارهای خشن نیست، اما منافع و مصالح ملی در اولویت قرار دارد.


پدرم نزد خدایان زمینی توبه نمی‌کند
فرزند مهدی کروبی در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص لزوم «تاوان پس‌ دادن» افراد مرتبط با «فتنه» و اهمیت توبه و ابراز پشیمانی٬ ضمن تاکید بر این که پدرش خطایی مرتکب نشده است٬ افزود: «آقای کروبی معتقد به خدایان زمینی نیست که نزد خدایان زمینی توبه کند.»
محمدتقی کروبی٬ روز دوشنبه٬ ۱۴ بهمن ماه در گفت‌و‌گو با رادیو فردا گفت: «سایر ضوابط حصر کما فی‌السابق بنا است اعمال بشود و رفتن پدر من به منزلش به معنای تسهیل در آزادی‌های او نیست. البته این قدمی مثبت محسوب می‌شود که ایشان حداقل بتوانند از این به بعد به هوای آزاد و نور دسترسی داشته باشند و از این باب برای وضعیت جسمیشان بهتر است.»
فرزند مهدی کروبی که از لندن با رادیو فردا گفت‌و‌گو می‌کرد٬ گفت: «توبه بین انسان و خداست… آقای کروبی معتقد به خدایان زمینی نیست که نزد خدایان زمینی توبه بکند»
وی افزود: «آقای کروبی به سیاست‌هایی که به دنبال نادیده گرفتن حق مردم در قبال حکومت گرفتند افتخار می‌کنند… علنی کردن تباهی‌ها و بدی‌ها ایراد نیست که به خاطر آن از آقای کروبی بخواهند عقب‌نشینی کند٬ بلکه زدودن این بدی‌ها و تباهی‌ها وظیفه حکومت است.»
محمدتقی کروبی تصریح کرد: «پدر من بر باور و اعتقادش محکم ایستاده و حتی گفته است که آماده محاکمه در هر محکمه‌ای است و رای آن محکمه را هم می‌پذیرد٬ اما تنها شرطش علنی سخن گفتن با مردم است.»
مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسر او زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ و بدون برگزاری دادگاه در حصر و حبس به‌سر می‌برند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه با تاکید بر دوام حصر مهدی کروبی٬ تاکید کرد که نظامی «ارفاق بزرگی» به «سران فتنه» کرده است و «رافت زیادی» نسبت به آنها نشان داده است. سران فتنه عنوانی است که حامیان حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی٬ به این دو معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ اطلاق می‌کنند.
محمدتقی کروبی در پایان خاطرنشان کرد: «امروز نتیجه نادیده گرفتن حقوق مردم را می‌بینیم. ۷۰۰ میلیارد از درآمدهای کشور نابود شده. وضعیت اقتصادی٬ سیاسی و بین‌المللی کشور اسف‌بار است… این خروجی‌ای است که آقایان بر مردم تحمیل کردند؛ اگر خوب است٬ سرتان را بالا بگیرید و به آن افتخار کنید. اگر هم بد است٬ این شما هستید که باید از مردم ایران عذرخواهی بکنید.»