به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۹۲

هادی خامنه‌ای در دیدار اعضای سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام

هادی خامنه ای، برادر رهبر ایران
هادی خامنه‌ای: تا حصرها تمام نشود، 
سرمایه‌گذاران خارجی به ایران نمی‌‌آیند
هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و برادر رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است که تا حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی تمام نشود، سرمایه گذاران خارجی به ایران نمی آیند.
او به سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اشاره کرده و گفته وقتی آقای روحانی "از دنیا برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران دعوت می‌کند اما هنوز فضای امنیتی به صورت کامل در کشور برچیده نشده است، دنیا نمی‌تواند به این دعوت رئیس‌جمهور اعتماد کند."
هادی خامنه‌ای از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد به تعبیر "السابقون انقلاب" یاد کرده که "در این سال‌ها مورد بی مهری" قرار گرفتند.
هادی خامنه‌ای در دیدار اعضای سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام سخنرانی کرده که برای او به مناسبت شصت و ششمین سالگرد تولدش، جشن گرفته بودند.
هادی خامنه ای گفته است "وقتی مسأله حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد حل نشده و نهادهای نظامی و شبه‌نظامی فرادستی دارند و خارج از قانون در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جولان می‌دهند، نمی‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذار خارجی سرمایه‌اش را به کشور بیاورد."
میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در خانه خود و مهدی کروبی در یکی از خانه‌های امن نهادهای امنیتی، نزدیک به سه سال است که در حبس خانگی قرار دارند. پیشتر فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته بود که حصر خانگی این افراد با نظر آیت الله علی خامنه ای، صورت گرفته است.
این حصرهای خانگی پس از آن آغاز شد که آنها به دنبال تحولات در تونس و مصر، از مردم ایران خواسته بودند تا با انجام راهپیمایی، از تحول‌خواهی مردم تونس و مصر حمایت کنند.
هادی خامنه ای ابراز امیدواری کرده که این سه نفر "هرچه زودتر از این بلایا خلاصی حاصل کنند و سلامتی کامل و برخورداری از شرایط عادی زندگی و نیز برخورداری از حقوق اجتماعی و فردی نصیب ایشان شود."
او از دولت ایران خواسته تا توسعه همه جانبه و متوازن را در دستور کار قرار دهد و گفته "تکیه صرف بر روی حل مشکل هسته‌ای و نیز تلاش برای کاهش تورم بدون ورود دولت به مسائل و معضلات سیاسی و فرهنگی کارگشا نیست."
هادی خامنه ای در این سخنرانی گفته که دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین "ضربات سنگینی" به اقتصاد کشور وارد کرده و "تورم و گرانی و وابستگی و بیکاری فزاینده یادگار دولت گذشته است."
او "نبود آزادی‌های سیاسی و مطبوعاتی و استقرار فضای رعب و اختناق در کشور" را از آسیب های دولت های محمود احمدی نژاد خوانده و گفته "دولت قبل ضرباتی به مراتب سنگین‌تر از عرصه اقتصاد به کشور وارد کرد که دولت جدید نباید از آن غافل شود."
محمود احمدی نژاد، به مدت هشت سال رئیس جمهور ایران بود و از حمایت های کم سابقه آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران برخوردار بود.
دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در شرایطی آغاز شد که اعتراضات به نتایج انتخابات و اعلام پیروزی آقای احمدی نژاد به موج بی سابقه‌ای از اعتراضات منجر شد که تا هفته ها بعد ادامه داشت اما با سرکوب اعتراضات و حبس رهبران مخالفت دولت وقت، رو به رو شد.
بی بی سی فارسی