به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۳

رئیس جمهور فرانسه:

امروز پاریس پایتخت جهان است
رهبران و شخصيت‌هاي سياسی بيش از ٦٠ كشور جهان براي شركت در یک راهپيمائی تاريخی به پاریس آمدند
 پاريس، روز يك شنبه ١١ ژانويه، شاهد راهپيمائی بزرگ ملی و تاريخی در مبارزه عليه تروريسم است.
رهبران و شخصيت‌هاي سياسی بيش از ٦٠ كشور جهان براي شركت در اين راهپيمائی تاريخی و اعلام همبستگی با دولت و مردم فرانسه به اين شهر آمدند.
فرانسوا هولاند، پیش از آغاز مراسم راهیپمائی از رهبران کشورهای شرکت کننده در کاخ الیزه استقبال کرد.
گزارشها از حضور انبوه مردم در خیابانهای شهر پاریس و دیگر شهرهای  فرانسه خبر می دهند که در نقاطی از این کشور شهروندان فرانسوی از نخستین ساعات صبح برای اعلام همبستگی به خیابانها آمدند.
این راهپیمائی از ساعت سه بعدازظهر به وقت پاریس با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی جهانی آغاز شد.
بیش از ۵۵٠٠ نیروی امنیتی و پلیس مستقر در پاریس، مسئولیت تامین امنیت در این شهر را بر عهده داشتند. همچنین تدابیر ویژه امنیتی در سایر شهرهای فرانسه نیز برقرار بود.
از شامگاه شنبه ١٠ ژانويه، تدابير شديد امنيتي در پاريس و در سراسر شهرهاي فرانسه به اجرا در آمد.
راهپيمائی تاريخی عليه تروريسم از ميدان "رپوبليك" (جمهوري)، نماد جمهوريت فرانسه، تا ميدان "ناسيون" (ملت) برگزار مي شود.
پيش از آغاز راهپيمائی تاريخی در پاريس، برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه میزبان همتایان اروپائی خود بود. قرار است اتحاديه اروپا، راهكارهاي جديد اين اتحاديه در مبارزه عليه تروريسم را به زودی اعلام نمايد.
برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه، بلافاصله پس از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و گفت: اقدامات ما علیه تروریسم باید جهانی باشد.
در سال‌هاي اخير، ٢٨ كشور عضو اتحاديه اروپا كوشش نمودند تا زمينه‌هاي لازم براي بهبود شرايط همكاري اين كشورها در نبرد با تروريسم را فراهم سازند و يك سياست مشترك را به اجرا گذارند.
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هم که برای اعلام همبستگی در مبارزه با تروریسم به پاریس آمده دقایقی پیش تاکید کرد: تهدیدات افراط گرایان تا سالها برای کشورهای ما ادامه خواهد داشت.
 حضور رهبران کشورهای مختلف جهان در پاریس حاشیه هائی را هم به همراه داشت.  فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه صبح یک شنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و رهبران سه کشور دقایقی بر سر بحران در اوکراین گفت‌وگو کردند.
اما سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که برای گرامیداشت یاد قربانیان حملات تروریستی به پاریس آمده در این گفت‌وگوی سه جانبه حضور نیافت. 
رادیو فرانسه