به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۳

سفارت فرانسه در تهران از بانوان خواست

برای روادید، تصویر رنگی بدون پوشش سر ارائه نمایند
به دنبال تصمیمات جدید وزارت امور خارجه فرانسه درباره ورود و خروج اتباع خارجی به این کشور به سفارت خانه های فرانسه در کشورهای اسلامی از جمله ایران دستور داده شده است که داوطلبان درخواست روادید ورود به خاک فرانسه باید " عکس های رنگی بدون پوشش سر " ضمیمه پرونده درخواست ویزا نمایند.
در این رابطه محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در واکنش به این خبر این قانون فرانسه را " تجاوزی آشکار به حقوق افراد " دانسته و خواستار " برخورد جدی " وزارت امور خارجه با آن شده است.
این نماینده مجلس اسلامی، کار دولت فرانسه را " مخالف حق آزادی افراد و مذهب " دانسته و افزوده است: " ما نباید هیچ وقت عزت و اعتقادات خود را به بهای سفر به کشور فرانسه که دستاورد خاصی برایمان ندارد، بفروشیم ".
یک نماینده دیگر مجلس اسلامی نیز خواستار " برخورد لازم دستگاه دیپلماسی " با سفارت فرانسه شده است.

محمد بیانیان گفته است : " اگر فرانسه مدعی رعایت آزادی انسان هاست، حجاب هم باید مورد پذیرش قرار گیرد، چرا که مسلمانان آزادانه آن را انتخاب کرده اند".

وی افزوده است: " رعایت قوانین سایر کشورها هم باید محترم شمرده شود".
لازم به یاد آوری است که کلیه بانوان کشورهای دیگر در هر جای جهان که مایل به سفر به ایران هستند باید طبق قوانین جمهوری اسلامی عکسی با حجاب کامل اسلامی برای دریافت روادید به سفارت خانه های این کشور ارائه نمایند.

نمایندگان معترض به قوانین ایران در مورد در خواست ویزا اشاره ای نکردند.

رادیو فرانسه