به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۳

روی جلد شماره‌ی جدید شارلی ابدو با تیراژ میلیونی

اشک پیامبر اسلام برای کشته شدگان شارلی ابدو

«همه بخشیده شده‌اند.»
هنوز یک هفته از مرگ تعدادی از اعضای مجله شارلی ابدو نگذشته که این مجله، با روی جلدی که نشان‌گر ناراحتی پیامبر اسلام از قتل کارتونیست‌ها و نویسندگان توسط تروریست‌های اسلام‌گرا است، به دکه‌ها، اما با تیراژی یک میلیونی در روز چهارشنبه ۱۴ ژانویه باز می‌گردد. همکاران بازمانده این نشریه، اینک در محل تحریریه روزنامه لیبراسیون به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش واشینگتن پست، در این کارتون، یک کاراکتر معمم که نشان «من چارلی هستم» را به‌دست گرفته، می‌گوید: «همه بخشیده شده‌اند.»
این تصویر با اجازه سردبیر اجرایی واشینگتن پست، در روزنامه و وبلاگ این رسانه منتشر می‌شود که نخستین بار است که طرحی  از پیامبر اسلام در آن به چاپ می‌رسد. مارتین بارون معتقد است که انتشار این اثر، تحریک‌کننده نیست و عواطف هیچ گروهی را جریحه‌دار نخواهد کرد.
وکیل شارلی ابدو نیز گفته است که در شماره جدید، طرح‌هایی مربوط به پیامبر اسلام منتشر خواهد شد و خبری از «تسلیم» نیست. به اعتقاد او، روح عبارت «من شارلی هستم» با انتشار طرح‌هایی «کفرآمیز» منافاتی ندارد.
با اینکه برخی رسانه‌ها کارتون‌های شارلی ابدو از پیامبر اسلام را به نمایش گذاشته یا منتشر کرده‌اند، اما برخی مطبوعات جا افتاده و معتبر مانند نیویورک تایمز، از چاپ این طرح‌ها خودداری کرده‌اند. مدیر سی‌ان‌ان نیز گفته است که نمایش این طرح‌ها می‌تواند امنیت همکاران این رسانه را در نقاط مختلف جهان به خطر اندازد.