به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۰، ۱۳۹۳

رهبران کشورهای بزرگ اروپا برای ابراز همبستگی در مبارزه با تروریسم و دفاع ار آزادی بیان، در راهپیمائی روز یکشنبه شرکت می کنند

فرانسوا هولاند
راهپیمائی برای دفاع از ارزشهای دموکراتیک
 و احترام به کثرت گرائی
فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، در سخنانی که پس از پایان عملیات نیروهای ویژه این کشور در تعقیب عاملین کشتار در دفتر هفته نامۀ "شارلی هبدو" و نیز گروگانگیری در شرق پاریس ایراد کرد، اعلام داشت که در کنار رهبران کشورهای بزرگ اروپا در راهپیمائی روز یکشنبه ۱۱ ژانویه شرکت می کند.
این راهپیمائی برای دفاع از ارزشهای دموکراتیک و احترام به کثرت گرائی به دعوت احزاب چپ و راست فرانسه، سندیکاها و انجمن های گوناگون دفاع از حقوق و آزادیها انجام می گیرد. نخست وزیران انگلستان، داوید کمرون، اسپانیا، ماریانو راخوی، آلمان آنگلا مرکل و ایتالیا، ماته او رمزی و رئیس اتحادیه اروپا، دنالد تسک، رئیس کمیسیون اروپا، ژان کلود یونکر و رئیس روابط خارجی  این اتحادیه فدریکو مگرینی نیز در این راهیپمائی شرکت می کنند.
 رئیس جمهوری فرانسه در سخنان جمعه شب خود شهروندان این کشور را به "هشیاری و احتیاط، همبستگی و بسیج" فرا خواند و گفت که "این کشور هر چند از نیروهای امنیتی مطمئن برای دفاع از خود برخوردار است، اما همچنان هدف حملات" مختلف قرار دارد.
رادیو فرانسه