به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۳

شجونی: اصلاح‌طلبان مرتد سیاسی هستند .

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید اصلاح‌طلبان "مرتد سیاسی" هستند. او همچنین میرحسین موسوی و مهدی کروبی را متهم می‌کند که پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ صاحب "ثروت میلیاردی" شده‌اند.

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با وب‌سایت "آریا" گفت که اطلاح‌طلبان را "مرتد سیاسی" می‌داند. او در تعریف این عبارت گفت: «مرتد سیاسی کسانی هستند که از اصل نظام، قانون اساسی و مقام معظم رهبری فاصله گرفتند مثل مجاهدین که اول افتادند به مظلومیت سپس قرائت جدیدی از اسلام ارائه دادند.»
شجونی اشاره کرد که اصلاح‌‌طلبان تاکنون نگفته‌اند که قرار است چه چیزی را اصلاح کنند و افزود: «ما از آنها جز دشمنی با اسلام و رفتن به خانه فکر لندن و تشکیل حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب هنری ندیده‌ایم که بیایند با اصولگرایان ائتلاف کنند.»
به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اختلاف مبنایی دارند و ائتلاف میان آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممکن نیست.
به عقیده ناظران سیاسی، بحث ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تاکنون از سوی جریانات اصلاح‌طلب مطرح نشده است. در روزهای گذشته گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب بابرگزاری یک همایش سراسری سعی کردند به یک وحدت نظر برای انتخابات آینده دست یابند.
به باور ناظران سیاسی، اصولگرایان نگران‌اند که با از دست دادن دولت، مجلس را نیز به ائتلافی از نیروهای محافظه‌کار معتدل با محوریت اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری و جریانات اطلاح‌طلب به رهبری محمد خاتمی واگذار کنند.
"ثروت میلیاردی موسوی و کروبی"
شجونی در ادامه این مصاحبه می‌گوید به باور احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ جزو "کودتاچیان" هستند.
او با اشاره به اعتراض موسوی و کروبی و نپذیرفتن نتیجه انتخابات می‌گوید: «این کار را هرکس در آمریکا و اروپا انجام دهد حداقل ۲۰سال زندان دارد اما شورای امنیت جمهوری اسلامی فعلا تخفیف قائل شده و برخی از سران فتنه را حصر خانگی کرده و یک استخوان کثیف و پلیدی لای گوشت جمهوری اسلامی ایران گذاشته است.»
صدها هزار نفر در اعتراض به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ در تهران و شهرهای دیگر ایران به خیابان آمدند.
این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین مدعی شد که «میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ارتباط با خارجی‌ها صاحب ثروت میلیاردی شدند و در انتخابات ۸۸ به نظام خیانت کردند.»
موسوی و کروبی، نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ مبنی بر پیروزی محمود احمدی‌نژاد را نپذیرفتند و دولت را متهم کردند که با کمک برخی نهادهای امنیتی و نظامی دست به "کودتای انتخاباتی" زده است.
در پی اعلام نتایج اولیه، صدها هزار نفر در اعتراضات خیابانی شرکت کردند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی روبرو شد. این اعتراض‌ها، ده‌ها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. تعدادی زیادی از روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و منتقد به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند.
از بهمن ماه ۱۳۸۹ نیز مهدی کروبی، میر حسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در حبس خانگی هستند. منتقدان این حبس را غیر قانونی می‌دانند و خواهان محاکمه "عادلانه و علنی" و یا آزادی این رهبران معترضان هستند.
انتقاد از دولت روحانی
شجونی از برخی اعضای دولت حسن روحانی که خواهان آزادی موسوی و کروبی هستند انتقاد کرده و گفته است: «ما معتقدیم دستگاه قضایی باید هرچه زودتر فتنه‌گران را محاکمه کند و این استخوان را از لای زخم بیرون بیاورد و تکلیف را یکسره کند.»
این عضو جامعه روحانیت مبارز در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از حامیان دولت نهم و دهم محسوب می‌شد. او که از منتقدان دولت حسن روحانی است، در خرداد ماه امسال گفت که روحانی با آرای "یک مشت زن بد حجاب به امید بی حجابی" رئیس‌جمهور شده و از او خواسته بود استعفا بدهد تا امکان انتخاب یک "آدم حسابی" فراهم شود.
شیخ جعفر شجونی از نیروهای تندرو اصولگرایان محسوب می‌شود که به گفته خودش در سال‌های اولیه تشکیل جمهوری اسلامی، به عنوان بازجوی نیروهای سیاسی مخالف در زندان اوین فعالیت داشته است.
همچنین به نوشته برخی رسانه‌ها در ایران، عملکرد او در جریان حراج اموال "کاخ مرواید" در مهرشهر کرج، مورد انتقاد قرار گرفته است. او این اتهامات را رد می‌کند.
دویچه وله