به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۳

نشست لندن برای بحث درباره راهکارهای شکست داعش

نشست لندن درباره داعش به میزبانی فیلیپ هاموند (دوم از چپ) و جان کری (سوم از چپ)

وزیران خارجه بریتانیا و آمریکا - ۲ بهمن ۱۳۹۳

وزیران خارجه ایالات متحده و بریتانیا میزبانی نشستی در لندن را بر عهده گرفته‌اند که در آن درباره راهکارهای پیشرفت و استراتژی‌ ائتلاف بین‌المللی که جهت شکست گروه موسوم به دولت اسلامی بکار گرفته می‌شود، گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت حدود ۲۰عضو ائتلاف بین‌المللی، از جمله لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و حیدر العبادی نخست وزیر عراق، در نشست لندن حضور دارند. آقای عبادی خواهان افزایش کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش شده است.
وی روز چهارشنبه با بیان این که پشتیبانی از نیروهای زمینی زیاد است، اما لازم است در ارسال تسلیحات و آموزش سربازان عراقی شتاب شود، افزود «ما در جنگی واقعی علیه داعش درگیر هستیم و انتظار داریم جهان یک پل پشتیبانی، پلی به بغداد، برای عراق بسازد.»
آخرین جلسه وزیران امور خارجه ائتلاف در ماه دسامبر تشکیل شد، که شرکت‌کنندگان در آن، با یک طرح ۵ ماده‌ای شامل تقویت نیروهای عراق، جلوگیری از ورود رزمندگان خارجی، قطع منابع مالی پیکارجویان، برخورد با ایدئولوژی آنها و برآورده کردن نیازهای بشردوستانه، موافقت کردند.
یک مقام آمریکایی نیز در زمینه گفت حملات هوایی به رهبری آمریکا پیشروی داعش را متوقف کرده، هزاران نفر از پیکارجویان آن گروه را کشته و آنها را در موضع دفاعی قرار داده است.
به گفته او، مرحله بعدی بر تقویت نیروهای عراقی متمرکز است، بویژه یک پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی.
این موضوع ارجحیت بالایی نخست وزیر عراق برای دارد. آقای العبادی پیش از نشست لندن گفت پیروزی بدون جنگ در زمین ممکن نمی‌شود.
در این میان، نبرد در شمال عراق ادامه دارد، و رزمندگان کرد می‌گویند حمله بزرگ جدیدی را علیه پیکارجویان افراطی گروه دولت اسلامی آغاز کرده‌اند.
مقامات امنیتی کرد گفتند عملیات از حمایت سه حمله هوایی ائتلاف در نزدیکی شهر موصل، و سه حمله در نزدیک تل عفر برخوردار بود. در این بمباران‌ها برخی از تسلیحات سنگین و ساختمان‌هایی که مورد استفاده پیکارجویان داعش بودند، منهدم شد.
صدای آمریکا