به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۰، ۱۳۹۳

یک دقیقه سکوت در شورای امنیت به احترام جانباختگان تروریسم درفرانسه / اوباما در سفارت فرانسه در واشنگتن

اوباما در سفارت فرانسه در واشنگتن
یک اقدام بیسابقه
رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه هشتم ژانویه، در یک اقدام بیسابقه در محل سفارت فرانسه در واشنگتن حاضر شد و ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه، دفتر یادبود قربانیان تروریسم در این کشور را امضا کرد.
رئیس جمهور آمریکا در یاداشت خود در دفتر یادبود سفارت ازجمله نوشته است: " به عنوان متحد فرانسه که از قرن ها پیش در کنار همدیگر بوده ایم، همبستگی خود را با برادران فرانسوی خود اعلام کرده و یاد آوری می کنیم که همچنان برای بسط عدالت و همزمان صیانت از نحوه زندگی خودمان تلاش خواهیم کرد ". وی درپایان پیام خود به فرانسه جمله " زنده باد فرانسه " را نوشت.
شورای امنیت سازمان ملل متحد درنشست شب گذشته ی خود به احترام جان باختگان حمله تروریستی به دفتر هفته نامه شارلی هبدوُ یک دقیقه سکوت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس دوره ای شورای امنیت، حمله تروریستی علیه روزنامه نگاران شارلی هبدو را اقدامی تروریستی و وحشیانه توصیف کرده است.
همزمان با این واکنش نمایندگان جامعه جهانی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه هشتم ژانویه، در یک اقدام بیسابقه در محل سفارت فرانسه در واشنگتن حاضر شد و ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه، دفتر یادبود قربانیان تروریسم در این کشور را امضا کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در یاداشت خود در دفتر یادبود سفارت ازجمله نوشته است: " به عنوان متحد فرانسه که از قرن ها پیش در کنار همدیگر بوده ایم، همبستگی خود را با برادران فرانسوی خود اعلام کرده و یاد آوری می کنیم که همچنان برای بسط عدالت و همزمان صیانت از نحوه زندگی خودمان تلاش خواهیم کرد ".
وی درپایان پیام خود به فرانسه جمله " زنده باد فرانسه " را 

نوشت.

ازسوی دیگر درپاریس وبرخی دیگر از نقاط دیگر جهان نیز تظاهرات همبستگی و اعتراضی همچنان ادامه یافت.
درساعات شب گذشته میدان جمهوری درمرکز پاریس باردیگر شاهد گردهم آیی ده ها هزار نفر از معترضین به این اقدام تروریستی بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه دراین گرد هم آئی علاوه بر شهردار پاریس شماردیگری ازمقامات شورای شهر، نمایندگان سیاسی و فرهنگی ساکن پاریس حضور داشتند.
همین خبرگزاری در گزارش های متعددی از انجام تظاهرات درپایتخت روسیه، لیسبون، پایتخت پرتقال، مکزیکو سیتی و بونس آیرس پایتخت های مکزیک و آرژانتین خبرداده است.
رادیو فرانسه