به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۳

جام ملت‌های آسیا: ایران با پیروزی بر امارات، سرگروه شد

بازیکن شماره ١٦ "رضا قوچان‌نژاد"، با تک گل دقیقه ٩١، توانست بازی را به نفع تیم ایران به پایان برساند.

تیم ملی فوتبال ایران توانست در آخرین بازی مرحله گروهی جام قهرمانی آسیا با پشت سر گذاشتن تیم ملی امارات متحده عربی، به عنوان تیم اول گروه "C" به مرحله بعد این بازی‌ها راه یابد.
ظهر امروز به وقت تهران، تیم ملی فوتبال ایران در سومین و آخرین بازی گروهی خود به دیدار تیم امارات رفت و توانست با تک گل دقیقه ٩١ "رضا قوچان‌نژاد" که به عنوان بازیکن تعویضی نیز به زمین آمده بود این بازی حساس را به نفع خود به پایان برساند.
پیش از این ایران و امارات، هرکدام با به دست آوردن ٦ امتیاز صعود خود به مرحله بعدی بازی‌های استرالیا را مسجل کرده بودند، اما هر دو تیم در نظر داشتند با اول شدن در گروه، از مقابله با تیم اول گروه چهارم بازی ها که به احتمال زیاد ژاپن خواهد بود جلوگیری کنند.
ایران در این بازی، از ابتدا با آرایش تیمی کاملاً متفاوت وارد زمین شد؛ این تیم توانست کنترل بازی را به دست بگیرد و نهایتاً "رضا قوچان‌نژاد"(گوچی)، دقایقی پس از آنکه به جای "سردار آزمون" وارد زمین شد، در یک رفت و برگشت با پاسِ "آندو تیموریان" با ضربۀ سر، توپ را وارد دروازه تیم حریف کرد.
در این بازی پُربرخورد، ٢بازیکن کلیدی ایران "سردار آزمون" و "جواد نکونام" کارت زرد گرفتند.
"کارلوس کیروش"، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از شکست دادن امارات به خبرنگاران گفت: «به نظرم امارات بهترین تیم غرب آسیاست و بازیکنان خوبی دارد؛ آن ها کارهای ترکیبی خوبی انجام می دهند، اماراتی ها در بازی با ما پاس های بیشتری دادند ولی نفوذهای ایران بیشتر بود.»
کیروش، در مورد تغییر در ترکیب تیم ملی گفت: «در ابتدای مسابقه به جوان ها میدان دادیم، ما به جایگاهی رسیده ایم که همه بازیکنان برای حضور در تمام بازی ها آماده هستند. امیری، رفیعی و جهانبخش عملکرد خوبی داشتند و جنگجویانه بازی کردند. در جریان مسابقه هم بازیکنان باتجربه را اضافه کردیم و به گل رسیدیم.»
سرنوشت تیم های اول و دوم گروه "D"، در آخرین روز بازی‌های این گروه فردا مشخص خواهد شد.
رادیو فرانسه