به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۵

ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد

جواب کشتی‌گیران آمریکایی به رسانه‌ها: آخ که چقدر خوش گذشت!

 تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در دیدار فینال چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد با پیروزی برابر تیم قدرتمند آمریکا برای هشتمین مرتبه بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۷ میلادی، روز گذشته (پنج شنبه) در سالن خمینی شهر کرمانشاه آغاز شد و امروز (جمعه) با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

در گروه یک این مسابقات تیم های روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، ترکیه، هند و مغولستان حضور داشتند.
دیدار فینال بین تیم های ایران و آمریکا از ساعت ۱۷:۱۵ با تشویق بیش از ۶ هزار جمعیت حاضر در سالن ورزشی خمینی آغاز شد که ملی پوشان کشورمان در این دیدار با نتیجه ۵ بر ٣ به پیروزی رسیدند و قهرمان جام جهانی شدند.
این ششمین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. تیم ملی ایران پیش از این هفت مرتبه در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱٣ تهران، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و ۱۱ مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.
ایران در سال های ۱۹۹۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱٣ میزبان جام جهانی کشتی آزاد بود.
تیم های ملی کشتی آزاد آمریکا و ایران پیش از این ۵ مرتبه در فینال جام جهانی با یکدیگر روبرو شده بودند که تنها پیروزی ملی پوشان ایران در سال ۲۰۱۵ در لس آنجلس آمریکا بود.
تیم ملی کشتی آزاد ایران در مرحله مقدماتی با نتیجه ٨ بر صفر تیم های ترکیه، مغولستان و هند را شکست داد و تیم آمریکا نیز تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان را از پیش رو برداشت.

گزارش دیدارهای انفرادی ایران و آمریکا:
ایران ۵– آمریکا ٣
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۶ – آنتونی راموس صفر
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور ۶ – لوگان استیبر ۲
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۵ - فرانک مولینارو ۴
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۲ – جیمز گرین صفر
۷۴ کیلوگرم: پیمان یاراحمدی ۲ – جردن باروز ٣
٨۶ کیلوگرم: حسن یزدانی – دیوید تایلور (پیروز با ضربه فنی)
۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی صفر – کایل اسنایدر ۶
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۵ – نیک گویازدوفسکی ٣

در طول تاریخ ۴۴ سال اخیر پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، ۱۵ قهرمانی به نام اتحاد جماهیر شوروی (قبل از فروپاشی) نوشته شده و ۱٣ قهرمانی برای آمریکا رقم خورده است. پس از این دو کشور پیشتاز و پیشگام در رقابت های جام جهانی، کشورهای ایران با هفت بار، روسیه با شش بار، جمهوری آذربایجان با دو بار و کوبا یک مرتبه قهرمان جام جهانی شده اند.

آذربایجان سوم جهان شد
تیم آذربایجان توانست با شکست تیم ترکیه در دیدار رده بندی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۷ کرمانشاه به عنوان سومی دست یابد. 
بر این اساس تیم آذربایجان راس ساعت ۱۶ عصر امروز در دیدار رده بندی جام جهانی کشتی آزاد به مصاف تیم ترکیه رفت و با پیروزی ۷ بر یک عنوان سومی را از آن خود کرد.
نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:(اسامی کشتی گیران آذربایجان در ابتدا آمده است)
۵۷ کیلوگرم: گئورگی ادیراشویلی ۸ – سزار آکگول ۷
۶۱ کیلوگرم: علی رحیم زاده – چنگیز اردوغان (به دلیل حاضر نشدن حریف برنده شد)
۶۵ کیلوگرم: حاجی علی اف ۱۲ – صفا آکسوی ۲
۷۰ کیلوگرم: داوید سوینیو چخانوف ۲ – یاکوپ گور ۱۰
۷۴ کیلوگرم: مراد سلیمان اف ۵ – اسلام کلیچ صفر
۸۶ کیلوگرم: شریف شریف اف ۲ – سلیم یاشار ۱
۹۷ کیلوگرم: اصلان آلبروف ۹ – فاروک آکویان ۱
۱۲۵ کیلوگرم: جمال الدین ماگومدوف (برنده با ضربه فنی) – سلیم ارکان صفر
همچنین پیش از این دیدار نیز مسابقه برای کسب مقام پنجم و هفتم برگزار شد که تیم روسیه با نتیجه ۷ بر یک از سد تیم مغولستان گذشت و پنجم شد. تیم گرجستان هم با همین نتیجه تیم هند را شکست داد و به عنوان هفتمی رسید.


جواب کشتی‌گیران آمریکایی به رسانه‌ها: آخ که چقدر خوش گذشت!

سرمربی تیم کشتی آزاد آمریکا می‌گوید دیگر باور نمی‌کند در تهران دیواری با شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد.

به نقل از سایت فدراسیون کشتی، زمانی که تیم کشتی آمریکا ساعت سه صبح شنبه وارد هتل فرودگاه تهران شد، کارمندان و اعضا پیتزا سفارش دادند. ریچ بندر، مدیر اجرایی تیم آمریکا گفت: ما همه در لابی مشغول خوردن بودیم.

کشتی‌گیران آمریکا سپس به کرمانشاه رفتند؛ جایی که در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد مغلوب ایران شدند. اما سؤال اصلی این است که در دوره تنش‌های روزافزون میان دو کشور، چطور از ورزشکاران آمریکا استقبال شد و آن‌ها در مورد ایران چطور فکر می‌کردند؟
کایل اسنایدر، برنده مدال طلای المپیک گفت زمانی که به مادرش گفته که به ایران سفر می‌کند، او کمی نگران شده است. اما او گفت که تیم آمریکا تنها با رفتاری دوستانه مورد استقبال قرار گرفت.
اسنایدر گفت: آن‌ها در فرودگاه به ما گل رز دادند، ساک‌هایمان را آوردند، همه می‌خواستند با ما عکس سلفی بگیرند. این بهترین دوره مسابقاتی بود که تاکنون شرکت کرده بودم، حتی از المپیک ریو هم بهتر بود.
تیم کشتی آمریکا در ادامه روز شنبه به گشت‌وگذار در شهر پرداختند، به برج میلاد رفتند و ایرانی‌هایی که هیجان‌زده شده بودند با آن‌ها عکس گرفتند. جردن باروس، قهرمان المپیک گفت که طرفدارانش در تهران بیش از هر شهر دیگری در جهان است.
برای مدتی به نظر می‌رسید که کشتی‌گیران آمریکایی مجبور خواهند بود که در خانه بمانند. پس‌ از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ایران جزو فهرست ممنوعیت سفر است، این کشور تصمیم گرفت در اقدامی تلافی‌جویانه مانع از ورود تیم کشتی آمریکا شود. اما مقامات ایرانی پس از اعتراضات گسترده در آمریکا علیه این دستور ترامپ تصمیم خود را تغییر دادند.
باروس گفت زمانی که از مسئله ممنوعیت سفر مطلع شد واقعاً ناامید شده بود. وی تصریح کرد: من لزوماً با تمام تصمیمات دولتم موافق نیستم و در مورد این تصمیم نیز مسلماً مخالف بودم. من هرگز مورد حمله تروریستی قرار نگرفته‌ام اما در ایران هیچ رفتار نامناسبی علیه خود احساس نکردم.
تماشاگران در طول مسابقات تیم آمریکا با رقبای آذربایجانی، روسی و گرجستانی، کشتی‌گیران ایالات‌متحده را تشویق می‌کردند. بیل زادیک، سرمربی تیم آمریکا در مورد باروس گفت: تماشاگران بی‌وقفه فریاد می‌زدند جردن، جردن. جردن در مسابقات قبلی برخی از قهرمانان آن‌ها را در مسابقات مهم شکست داده بود و آن‌ها او را تحسین می‌کنند.
بِندر در چهار سفر تیم آمریکا به ایران آن‌ها را همراهی کرده است: تا جایی که به یاد دارم ما هرگز مشکلی نداشته‌ایم.
کشتی‌گیران آمریکا پس از انقلاب ۱۹۷۹ تا سال ۱۹۹۸ هیچ سفری به ایران نداشتند اما از آن‌ پس، بیش از ۱۰ بار به ایران آمده‌اند.
بِندر گفت که کشتی می‌تواند یک ورزش بسیار احساسی باشد اما ورزشکاران می‌دانند که به چشم سفرای کشورشان به آن‌ها نگاه می‌شود. بندر تصریح کرد: «کشتی یک ورزش بسیار رقابتی و تک‌به‌تک است. بعضی مواقع انگشت یکی به چشم دیگری می‌خورد. ممکن است مردم عصبانی شوند. بنابراین باید تأکید کنم که حفظ موقعیت و دست دادن با رقیب از اهمیت مضاعفی برخوردار است. خوشبختانه، همه بچه‌ها می‌دانند که داخل و خارج از تشک کشتی، نمایندگان آمریکا هستند.
در پایتخت نیز درست مانند کرمانشاه، ایرانیان تنها با لبخند بوداز ما استقبال کردند. یکی از اعضای تیم گفت باور اینکه ایران ضد آمریکا باشد، بسیار دشوار است.
بندر می‌خواست بداند: «آیا واقعیت دارد که دیواری در مرکز این شهر با شعار «مرگ بر آمریکا» روی آن وجود دارد؟ چراکه من اصلاً چنین چیزی حس نکردم.»