به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۵

اردوغان قهرمان ملی مذهبی ها و کاشف ناسیونالیسم فارس – نوشته ی هپلی


هپلی همیشه فکر می کرد که ملی مذهبی ها چرا به اردوغان دلبسته اند؟

دکتر یزدی ، تقی رحمانی و دیگران بارها با حسرت برایش مدح و ثنا نوشته اند و حکومت او را الگویی برای خود دانسته اند. 
مگر در جمهوری اسلامی خل و چل کم است که رفته اند از ترکیه وارد کرده اند؟
حسرت به دل فرنگ بوده اند؟ فرنگیش را هم که می خواهند بیاورند می روند از ترکیه می آورند؟
شاید هم فکر کرده اند که مثلاً آنکارا، پاریس خاورمیانه است؟
هپلی در این مورد بی خوابی های فراوان کشید و به هر سوراخی سرکرد و اخبار و نطق های اردوغان را خواند و گوش داد و در این مدت البته به زحمت هم توانست جلوی خنده اش را بگیرد و تنها چیزی که نصیبش شد دل درد بود، وگرنه از کرامات اردوغان چیزی دستگیرش نشد. این جلوگیری از خنده ناشی از ترس هم بود. چون حتماً شنیده اید یک بنده خدایی در آلمان یک شعر و جوکی برای اردوغان ساخته بود که موجب اعتراض رئیس جمهور ترکیه و اولدورم بولدورم او شد و آلمان برای دلجویی از اردوغان آن بدبخت جوک گو را دادگاهی کرد و سپس دولت آلمان اعلام کرد که جوک برای اردوغان ممنوع! به همین سادگی. انگار سلمان رشدی گیر آورده اند!
خوب حق هم دارند، برای چنین رهبر معظم و مدرن جهان اسلام جوک گفتن چه معنایی دارد؟
لابد پس فردا می خواهند برای امام راحل هم شیشکی ببندند. اینجوری بشود که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
ولی از طرف دیگر انصاف باید داد. اردوغان هیچ شباهتی به این آخوندهای شپشوی ما ندارد ، لباس شیک و اتوکشیده و مدرن می پوشد ؛ کروات زرد رنگ مشهورش که از همه جهان دل ربوده است، معرف حضورتان هست. آخوندها خیلی که بخواهند خوش تیپ بشوند، می شوند خاتمی که شمایلش حد اکثر برای گرداندن دکان ماست فروشی خوب است، به چلوکبابی هم نمیرسد، ولی عکس با لبخندش به درد تبلیغات خمیردندان کلگیت می خورد ، دیپلماسی که جای خود دارد.
ببخشید حاشیه رفتم، گفتم ببینیم چرا ملی مذهبی های وطنی عاشق و شیدای اردوغانند. خوب چرا نباشند؟ دلیلش این است که در پشتک و وارویی که اینها از انقلاب به این طرف برای ما می زنند، استاد همه است و هر کاری اینها در یک سال بکنند او در یک هفته انجام می دهد. به جایی که برنمی خورد، هیچ، همه هم به جای مسخره کردن، از درایتش تعریف می کنند.
خلیفه مسلمین و سیاستمدار یکتا و بی نظیری است و اصلاً نرمش قهرمانانه را خامنه ای به اسم خود جا زده، او اختراع کرده است. امروز طیاره روسی را سرنگون می کند، فردا خط و نشان می کشد که من عضو ناتو هستم و اگر کسی به من چپ نگاه کند، آمریکا با اتم می زندش، پس فردا برای آشتی و عذرخواهی به روسیه می رود و دوباره دوست می شود. سیسد و شست درجه چرخش در دو هفته. انصافت را شکر، آبراهام یزدی یک ساله هم نمی تواند این کار را بکند. دیدید از دادگاه و شورای انقلاب و وزارت خارجه تا این دمکراسی اسلامیش چقدر طول کشید؟
امروز داعش را کمک می کند و طرح جهاد النکاح را می ریزد، فردا به آمریکا در مورد ساختن داعش اعتراض می کند، تمام این مدت هم با تلفن همراه مشغول معامله ی نفت و عتیقه ی داعش است. با دوتا دست سه تا کار می کند، در صورتی که مرحوم مهندس بازرگان، پدر مهندس بازرگان فعلی و پدربزرگ مهندس بازرگان بعدی که ماشاالله همه مهندسند ولی به جای مهندسی تفسیر قرآن می کنند، آخرش مقر شد که کارد دولتی که به دستش داده اند تیغه نداشته است.
کردهای خودش را می کشد و به زندان می اندازد، ولی وقتی به موصل لشکرکشی می کند می گوید برای حمایت از کردها آمده است چون کردها «برادران ترکیه » محسوب می شوند!؟ بعد هم به این بهانه یک مقدار خاک سوریه را تصرف می کند که آمده ایم بهتان کمک کنیم. یک مقدار هم فحش چپ و راست می دهد که ایز به گربه گم کند.



متأسفانه قدر این مرد بزرگ را ندانسته اند و خود او نیز به گلایه گفته که «به علت رک گویی ام در مورد اوضاع و مسائل منطقهای هدف منتقدان قرار گرفته ام» و آن را ناشی از حسادت دیگر سیاستمداران می داند که حقیقت هم دارد. فقط از بس فروتن است، خوش تیپی اش را نگفته. راستش را بخواهید من هم که سیاستمدار نیستم به او حسادت می کنم، چه رسد به آنهایی که هستند.

ولی هیچ کدام اینهایی که گفتم به پای کشف اخیر او که در نوع خود شاهکاری حساب می شود نمی رسد. در آخرین اظهار نظر سیاسی در مورد اوضاع منطقه فرموده که « در سوریه و عراق "مسأله ملی گرایی فارس" وجود دارد که باید متوقف شود!!؟»
ملاحظه فرمودید ! عقل و فراست و نبوغ به این می گویند. این ملت فارس را که پان ترک ها می گویند، ما در خود ایران کلی دنبالش گشتیم و تا حالا نتوانستیم پیدا کنیم، آنوقت اردوغان در عراق و سوریه کشفش کرده! جل الخالق! به این می گویند نگاه نافذ که از آنکارا نشسته ناسیونالیسم فارس را در چهار گوشه ی جهان رصد می کند و ردش را می گیرد می دهد دست اعراب خلیجی که فکر نکنید اینها فقط ناسیونالیسم آبی دارند، خاکیش هم هست و همه از لج اعراب است که باید با اسرائیل و خود ما و آمریکا متحد بشوند تا به کمک القاعده و داعش و همین خورده مورده های دیگر، بساط ناسیونالیسم فارس را از روی کره ی زمین جمع کنیم، بخصوص در آمریکای مرکزی که خطرش ا همه بیشتر است ولی چون دور است شما نمی بینید، ولی من که دوربین دارم می بینم که می خواهند کانال پاناما را هم بکنند کانال فارسی. نه کانال تلویزیون ها! کانال کشتی.
ما داریم دایم در خود ایران دنبال یک اطاق دو متر در دو متر می گردیم برای ناسیونالیسم که پیدا نمی کنیم. وقتی هم می رویم در هوای آزاد بغل قبر کورش عکس بگیریم، می ریزند می گیرندمان. متأسفانه خبر نداشتیم که اصلاً محلی اصلی نشو و نمای ناسیونالیسم فارس در کشورهای عربی است، وگرنه می رفتیم آنجا. حال از این هم گذشته، خوب وقتی ناسیونالیسم ترکی و کردی و... را در ایران تبلیغ می کنند، دیگر جایی برای ناسیونالیسم فارسی نمی ماند دیگر، چاره چیست ، باید پناهنده بشود به کشورهای همجوار.
امیدواریم تحقیقات ایشان ادامه پیدا کند و ملی گرایی ایرانی را در کامچاتکا و سایر نقاط دنیا هم کشف کنند، هر جا باشد خریداریم چون در خود ایران کمیاب است و دولت جمع کرده. حاضریم پول بدهیم وارد کنیم.
اتفاقاً اینجا هم اردوغان همراه و مرشد ملی مذهبی های خودمان است. اینها هم مدت هاست که با ناسیونالیسم درافتاده اند و چون ضعیف تر از جبههُ ملی پیدا نکرده اند، یقهُ اینها را چسبیده اند که شما ها ناسیونالیستید و همگی «پان» هستید و دوره تان سر آمده چون شما معتقدید که هنر نزد ایرانیان است و بس، در صورتی که ما کشف کرده ایم و با دلایل علمی به همه ی عالم هم ثابت کرده ایم هنر نزد اسلامیان است و بس، هر که باور ندارد، بیاید ایران خودش ببیند و خلاص اینکه الاسلام یعلو... از این حرف ها . اگر قدر اسلام می دانستید، به جای اینکه چشمتان را به اینهمه پیشرفت ببندید و بنشینید بیست و چهار ساعت نق بزنید به جان امام مرحول، می آمدید عاشورا سینه زنی، تازه قیمه پلو هم می خوردید. خودتان را به دست خودتان از الطاف اسلام محروم کرده اید، به درک، سهم قیمه پلوی شما را هم ما می خوریم، اگر کسی گفت چرا، عکس مصدق را نشانش می دهیم، می گوییم ارث اوست و رسیده به ما.
2017 Feb 18th Sat - شنبه، 30 بهمن 1395


برگرفته از ایران لیبرال