به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۵

احمد منتظری بازداشت و به زندان قم منتقل شد

 احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسین‌علی منتظری، که امروز به دادگاه احضار شده بود، بازداشت شد. یک منبع آگاه ضمن تایید این خبر به زیتون گفت«احمد منتظری به زندان قم منتقل شده است».
سایت و کانال تلگرام آیت‌الله منتظری چند ماه پیش فایل صوتی جلسه قائم‌مقام وقت رهبری با اعضای منصوب آیت‌الله خمینی در هیات بررسی وضعیت زندانیان سیاسی را منتشر کرده بود. 
این هیات – براساس خاطرات آیت‌‌الله منتظری – حکم اعدام چند هزار زندانی سیاسی را صادر کرد.

احمد منتظری به خاطر انتشار این فایل از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس محکوم شد.
اواخر دی ماه جلسه تجدید نظر این حکم تشکیل شد، اما نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشد؛ هرچند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تایید و نهایی خواهد شد.
تکمیلی خبر : کانال تلگرامی خانواده آیت‌الله منتظری  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که احمد منتظری در حالی‌که «بدون هیچ‌گونه احضاریه رسمی» به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده‌، در تماسی با خانواده اعلام کرده است که« ماندگار شده‌ام».
متن کامل این بیانیه  به این شرح است:
بسم اللّه الرحمن الرحیم

“ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا، تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا…”

گویی مظلومیت و حق گویی منتظری هم ودیعه و ارثی است که دوستداران و علاقه مندان آن بزرگوار و خانواده ایشان بایستی آن را پاس داشته و به عوارض آن مبتلا گردند؛ و علی رغم همه دشمنی ها و سختی ها و نیش زبان ها برای بازگویی حقایق و امر به معروف و نهی از منکر، لحظه ای از پای ننشینند.
به دنبال انتشار فایل صوتی مربوط به دیدار آیت الله منتظری با هیأتی که عهده دار #اعدامهای_تابستان_۱۳۶٧ بودند و برخوردهای غیر منصفانه و شانتاژهای رسانه ای و مغلطه گری حتی کسانی که بسیاری از مردم به آنها دل بسته بودند، امروز صبح حجه الاسلام والمسلمین احمد منتظری بدون هیچ گونه احضاریه رسمی به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد و پس از ساعتی اطلاع داد که: “ماندگار شده ام”.
این دادگاه فراقانونی که به فرموده پیر روشن ضمیری که خود را منتسب به ایشان می دانیم به ابزاری در دست مقامات برای انجام خواسته های آنها بدل شده است، و اساس تاسیس آن برای مطامع سیاسی باب طبع قدرتمداران بوده است، به هیچ وجه صلاحیت قضاوت و دخالت در اموری را که خود متصدیان آن از متهمان این قضایا می باشند ندارد.
“وَ تَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ وَ کَفی بِاللَّهِ وَکیلاً”
ما امیدمان فقط به لطف خداوند قادر متعال است و از مردم عزیزمان ملتمس دعای خیر هستیم.
۴ اسفند ١٣٩۵

بیت آیت الله العظمی منتظری (ره)


برگرفته از زیتون