به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۵

ترامپ در واکنش به اظهارات روحانی: بهتر است مراقب باشد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه در واکنش به اظهارات پیشتر حسن روحانی که گفته بود "کسانی که ایران را تهدید کنند از کار خود پشیمان خواهند شد" گفته
 "بهتر است او مراقب باشد."
او در هواپیمای ریاست جمهوری درباره گام های بعدی در واکنش به تعلیق حکم مهاجرتی اش توسط دادگاه ها اظهار نظر می کرد.
یکی از خبرنگاران حاضر در هواپیما از او پرسید که واکنش او به اظهارات رئیس جمهور ایران چیست که پاسخ داد "بهتر است او مراقب باشد."
این تازه ترین بگومگو در مشاجره لفظی رهبران دو کشور در یک هفته اخیر است.
سه روز پیشتر رهبر ایران ضمن تشکر از آقای ترامپ به خاطر نشان دادن "چهره واقعی آمریکا" گفته بود آمریکا می خواهد ایران را بترساند.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: "فکر می کنم اگر ایران متوجه نشده که رئیس جمهور تازه ای سر کار آمده خود را دست انداخته است."
آقای اسپایسر هشدار داد: "فکر می کنم رهبر ایران تشخیص خواهد داد که رئیس جمهور تازه ای سر کار آمده. این رئیس جمهور به نظاره نخواهد نشست تا ایران تخطی از توافق مشترک یا آنچه به نظر می رسد نقض ظاهری آن باشد را به رخ بکشد. او هر وقت لازم بداند تدابیری در پیش خواهد گرفت. رئیس جمهور همچنین بارها روشن کرده که پیشاپیش نخواهد گفت این اقدامات چه خواهد بود، و هیچ گزینه ای را نادیده نمی گیرد."
سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا ممکن است در صورت ادامه "رفتار کنونی" ایران دست به اقدامات تازه بزند.
اظهارات مقام های آمریکایی علیه ایران پس از آزمایش موشکی اخیر این کشور - در روز یکشنبه ۲۹ ژانویه - تند شد و دولت آمریکا تحریم های تازه ای را در ارتباط با آن اعمال کرد.
آقای ترامپ شخصا گفت ایران با آتش بازی می کند و اضافه کرد که باراک اوباما بیش از حد مقابل ایران "نرمش" نشان داده و برخورد او متفاوت خواهد بود.
پیش از او مایکل فلین مشاور امنیت ملی هم گفته بود برای این آزمایش موشکی رسما به ایران اخطار داده می شود.
آقای ترامپ عصر جمعه همراه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به فلوریدا سفر می کرد.

بی بی سی  فارسی