به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۷

پاپ فرانسیس ترس از مهاجران را عامل «جنون» دانست

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می گوید خصومت نسبت به مهاجران ناشی از «ترس غیرعقلانی» است.
پاپ این سخنان را در هواپیمایی که او را به منطقه آمریکای مرکزی می برد بیان کرد. سخنان پاپ فرانسیس در حالی بیان می شود که هزاران پناهجو و مهاجر اهل این منطقه به دنبال ورود به خاک آمریکا هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست بودجه ای پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار در مکزیک کرده است. به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده، ساخت این دیوار برای مقابله با ورود پناهجویان به خاک این کشور الزامی است.

یکی از خبرنگاران روز چهارشنبه در جریان پرواز به سوی پاناما از رهبر کاتولیک‌های جهان سوالی در مورد ساخت دیوار در منطقه «سان دیگو» آمریکا پرسید. پاپ فرانسیس در پاسخ به وی گفت: «ترس ما را دیوانه می کند.»
انتظار می رود موضوع مهاجرت یکی از مسائل اصلی در سفر شش روزه پاپ فرانسیس به پاناما باشد. رهبر کاتولیک‌های جهان برای تاکید بر روی این موضوع پیش از عزیمت به فرودگاه رم برای آغاز سفرش به پاناما با هشت مهاجر ساکن پایتخت ایتالیا دیدار کرد.

سفر پاپ فرانسیس به پاناما اولین سفر خارجی او در سال جدید میلادی محسوب می شود.
پاپ قرار است در سال ۲۰۱۹ علاوه بر پاناما به امارات عربی متحده، مراکش، بلغارستان، مقدونیه و رومانی سفر کند. وی همچنین از برنامه سفرش به ژاپن در ماه نوامبر خبر داد.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین به علاقه اش برای سفر به عراق اشاره کرد. با این حال به گفته وی مشاورانش با این استدلال که این سفر همچنان «بسیار خطرناک» است با آن مخالفت کرده اند.
 یورونیوز