به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۹۷

وکیل نرگس محمدی : مسئولیت هر اتفاقی که برای موکلم بیفتد، متوجه مسئولین زندان است

* وضعیت جسمانی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زنان درحالی رو به وخامت رفته که مسئولین زندان، همچنان از موافقت برای اعزام وی به پزشک متخصص امتناع می‌کنند.  

* در همین رابطه، محمود بهزادی‌، کارشناس حقوقی و وکیل دادگستری، ضمن اشاره به وضعیت جسمی این زندانی در گفت‌وگو با امتداد، اظهار داشت:

* وضعیت جسمی موکل بنده اکنون در شرایط حاد و وخیمی قرار دارد و همچنان در تلاش برای جلب موافقت مسئولین زندان جهت اعزام وی به بیمارستان هستیم.  

* طبق هماهنگی قبلی، مقرر شده که دکتر نوربالازاده، پزشک متخصص موکلم، فردا(یکشنبه)، وی را معاینه کرده و بر اساس شرایط جسمانی، داروهای جدیدی را تجویز کند. داروهای ضدتشنج نرگس محمدی از تاریخ ۱۸ دی‌ماه به اتمام رسیده و هر لحظه امکان خطر و بروز اتفاق ناگوار وجود دارد. 

* طی روزهای گذشته هم، چندین بار به مسئولین زندان اطلاع داده‌ایم و خانواده موکلم نیز درخواست رسیدگی داشته‌اند تا ویزیت ۳ پزشک در یک روز مشخص انجام شود. اما با این وجود، نه دادگاه و نه مسئولین زندان با این درخواست موافقت نکرده‌اند.  

* الان حدود ۱۸ روز است که موکل من، داروهای خاص خود را مصرف نکرده و هر لحظه امکان بروز یک حمله عصبی یا تشنج، سلامتی وی را تهدید می‌کند. اما متاسفانه، دکتر خانی، رئیس بهداری زندان تا این لحظه از اعلام درخواست اعزام به دادیار زندان سر باز زده است.

* بر این اساس، هم فردا نامه‌ای را بر همین مبنا تنظیم کرده و رسما اعلام می‌کنیم که مسئولیت بروز هر اتفاق ناگوار احتمالی، متوجه مسئولین زندان خواهد بود.  

* ما در وهله اول نگران سلامت جسمی موکلم هستیم اما تا این لحظه، به رغم تنظیم چندین نامه در خصوص درخواست آزادی مشروط یا مرخصی قانونی، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. 

* بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که بیش از یک سوم دوره محکومیت فردی، سپری شده باشد، باید آزادی مشروط برای وی داشته باشیم. اما اکنون علیرغم آنکه بیش از دو سوم، دوره محکومیت نرگس محمدی سپری شده، موکلم همچنان از حق قانونی آزادی مشروط یا مرخصی، محروم است.

امتداد-محمد جعفری