به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۸

وزارت امور خارجۀ فرانسه

با خروج از برجام هیچ چیز عاید ایران نمی‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه امروز چهارشنبه سوم ژوئیه خطاب به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که با خروج از برجام هیچ چیز عاید این کشور نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه سپس خطاب به رهبران ایران گفت که "زیر سئوال بردن برجام فقط به افزایش تنش های منطقه کمک می کند که هم اکنون بسیار شدید نیز هستند."

حکومت اسلامی ایران بی اعتنا به این هشدارها امروز چهارشنبه سوم ژوئیه اعلام کرد که از یکشنبه آینده غنی سازی اورانیوم را به هر میزان که مایل است و با غلظتی بیش از اندازۀ تعیین شده در چارچوب برجام ادامه خواهد داد.

وزرای امور خارجۀ سه کشور اروپایی امضاکنندۀ برجام از جمهوری اسلامی ایران خواسته اند که در این تصمیم خود تجدیدنظر کنند و از اتخاذ تدابیری که به تضعیف برجام بیانجامند، خودداری ورزد.

سه کشور اروپایی امضاکنندۀ برجام، بریتانیا، فرانسه و آلمان گفته اند که تعهد آنها نسبت به برجام به رعایت این توافق از سوی حکومت اسلامی ایران بستگی دارد. چین و روسیه دو امضاکنندۀ دیگر توافق اتمی با ایران نیز این کشور را به خویشتنداری فراخوانده اند. مسکو که رابطۀ نزدیکی با تهران دارد از رهبران جمهوری اسلامی ایران خواسته است که در خصوص رعایت برجام از تصمیم گیری های نسنجیده و هیجان زده شدیداً پرهیز کند.    

رادیو بین المللی فرانسه