به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۹

لوفت‌هانزا ۹۵ درصد پروازهای خود را لغو کرده است

با توجه به شیوع پرشتاب ویروس کرونا در سراسر جهان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا ۹۵ درصد از پروازهای خود را لغو کرده است. این شرکت همچنین از دولت آلمان خواهان کمک‌های میلیاردی برای مقابله با بحران کرونا شده است.

سایه ویروس کرونا روز به روز بیشتر بر صنعت توریسم و شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان سنگینی می‌کند.
کارستن اشپور، مدیر شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) گفت که این شرکت ناگزیر است با "اقداماتی به‌شدت سختگیرانه و دردآور با موقعیت غیرعادی کنونی مقابله کند".

او تصریح کرد: «هر چه این بحران بیشتر طول می‌کشد، احتمال این نیز قوی‌تر می‌شود که آینده هوانوردی بدون کمک‌های دولتی ممکن نخواهد بود».
به گفته اشپور مسئولان هیأت مدیره لوفت‌هانزا در سال جاری از ۲۰ درصد حقوق خود صرف‌نظر خواهند کرد.

او اذغان داشت که ۷۰۰ فروند از ۷۶۳ هواپیمای شرکت لوفت‌هانزا در حال حاضر خوابیده‌اند و تنها ۵ درصد از پروازهای این شرکت انجام می‌گیرد و به این ترتیب ۹۵ درصد مجموع پرواز‌ها لغو شده است.

کارستن اشپور، مدیر لوفت‌هانزا
شرکت لوفت‌هانزا اعلام کرده که در سال جاری میلادی سودی به سهامداران خود پرداخت نخواهد کرد. طبق اعلام لوفت‌هانزا این شرکت برای مقابله با بحران ناشی از شیوع کرونا نیاز به کمک‌های دولتی دارد.
شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز که به لوفت‌هانزا وابسته است نیز از دولت بلژیک خواهان کمکی ۲۰۰ میلیون یورویی شده است.
دیگر شرکت‌های هواپیمایی جهان نیز در وضعیتی مشابه به سر می‌برند. برای نمونه دولت ایتالیا برای نجات شرکت هواپیمایی آل‌ایتالیا با تصویب بسته‌ای کمکی بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرد.
شرکت هواپیمایی آل ایتالیا در ماه مه ۲۰۱۷ ورشکسته شد و از آن زمان پرواز‌های خود را از طریق دریافت وام‌های دولتی انجام می‌دهد.
حجم مجموع این وام‌ها در این میان به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو رسیده و بحران کرونا وضعیت وخیم آل ایتالیا را تشدید کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده نیز از دولت خواهان کمک‌هایی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار شده‌اند.
از سوِءقصدهای تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به این سو این نخستین بار است که عرصه هوانوردی آمریکا از دولت این کشور خواهان کمک‌هایی مالی در این ابعاد شده است.

دویچه وله