به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۹

جان باختن ۲۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران بر اثر ویروس کرونا؛ ۴۷ هزار نفر بستری شدند

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۴۶ هزار و ۹۷۲ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.
بر اساس این آمار، همچنین ۲۲۱۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

آمار رادیوفردا درباره افراد بستری شده و یا تحت نظر در استان‌های ایران مستند به سخنان مقام‌های بهداشتی محلی و گزارش‌هایی است که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده است.

تعداد افراد جان‌باخته در ۲۷ استان مستند به این گزارش‌هاست.

در این آمار افرادی که مبتلا به علائم بالینی بوده‌اند مد نظر قرار گرفته است.

مقام‌های رسمی ایران هنوز حاضر نیستند آمار جان‌باختگان در استان‌های تهران و قم را منتشر کنند که احتمال می‌رود دلیل آن میزان بالای مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این دو استان باشد.

وزارت بهداشت ایران همچنین آمار افرادی را که در استان‌های مختلف جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام نمی‌کند.

مقام‌های این وزارتخانه اعلام می‌کنند که آمار آنان به استناد پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی که در گذشته علائم بالینی داشته‌اند را در آمار خود لحاظ نمی‌کنند. تعدادی از نمایندگان مجلس ایران نیز اعلام کرده‌اند که آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت بسیار کمتر از رقم واقعی است.

در همین حال حسام‌الدین آشنا در صفحه توئیتر خود دستور حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، برای تغییر این رویه را منتشر کرده بود که بر اساس آن افرادی که علائم بالینی داشته‌اند را نیز جزء آمار حساب کنند اما هنوز وزارت بهداشت مانند سابق گزارش خود را ارائه می‌کند.

آماری که توسط رادیوفردا جمع‌آوری شده نیز آماری حداقلی است و آمار تعداد افراد جان‌باخته، بیش از این میزان است.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط رادیوفردا، بیشترین آمار تعداد جان‌باختگان مربوط به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، تهران، قم، گیلان، مازندران و گلستان است.

تهران: ۳۴۱

مقامات جمهوری اسلامی آمار افراد مبتلا به کرونا در استان تهران را اعلام نکرده‌اند. بر اساس اسنادی که رادیوفردا در اختیار دارد علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری گفته که ۲۳ هزار نفر به دلیل بیماری های تنفسی در تهران بستری شده اند که ۷۰ درصد از آنان به دلیل کرونا بستری شده‌اند که به این ترتیب ۱۶۱۰۰ نفر در یک ماه گذشته در استان تهران بستری شده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش رادیوفردا از منابع وزارت بهداشت تعداد جان‌باختگان در این استان به ۳۴۱ نفر رسیده است.

البرز: ۱۲۴ نفر

حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز روز ۲۸ اسفند خبر داد که تعداد افراد جان‌باخته در این استان به ۱۲۴ نفر رسید.

حسن اینانلو گفت که تاکنون ۲۱۰۰ بیمار با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های استان البرز بستری شده‌اند که ۱۵۰۰ نفر آنان پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

خراسان رضوی: ۲۳۰ نفر

علی‌اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز ۲۶ اسفند خبر داد که تاکنون ۲۳۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند.

سه هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند. که تاکنون دو هزار و ۴۴۸ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رادیو فردا