به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۹

سفارت چین در فرانسه:

آمریکا سرمنشاء بیماری کووید ۱۹ است
سفارت چین در فرانسه منشاء بیماری کووید ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد
سفارت چین در فرانسه روز دوشنبه با انتشار یک رشته توییت منشا بیماری همه گیر کووید ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. در این پیام‌های توییتری که پس از طرح اتهام‌ها و سرزنش‌های مقام‌های آمریکایی به پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان منتشر شده از ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که بیماری کووید ۱۹ از آنجا سرمنشاء گرفته نام برده شده است.

در این مجموعه توییت‌ بدون استناد به پشتوانه و یا داده‌ای علمی تلاش شده تا با طرح سوالاتی، فرضیه شیوع ویروس کرونا به جهان از طریق شهروندان آمریکایی به اثبات برسد. یکی ازسوالها برای مثال این است: «چه تعداد مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در میان ۲۰ هزار مرگ ناشی از آنفولانزا که از سپتامبر گذشته (در آمریکا) گزارش شده وجود داشته است؟»

در سوالی دیگر آمده است: «آیا آمریکا تلاش نکرده تا ذات‌الریه یا پنومونی ناشی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را با طرح بیماری آنفولانزا لاپوشانی کند؟»

پکن و واشنگتن که پیشتر بر سر رقابت‌ تجاری در نزاع بودند اینک به نظر می‌رسد که جنگی جدید را در خصوص انتساب منشاء بیماری کووید ۱۹ به یکدیگر آغاز کرده‌اند. دونالد ترامپ همواره از کرونا به عنوان «ویروس چینی» نام می‌برد و به تازگی نیز انتقادهایی را نسبت به اطلاع رسانی دیرهنگام پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است.

از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اجتماعی در ووهان
ساکنان شهر ووهان چین که گونه جدید ویروس کرونا برای نخستین بار ماه دسامبر گذشته در آنجا شناسایی شد دو ماه پس از قرنطینه کامل اجازه یافته‌اند که فعالیت اجتماعی را از سر بگیرند و به سر کار بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر نیز فعالیت تدریجی خود را آغاز کرده‌اند.

ووهان اکنون در حالی شاهد برداشته شدن تدریجی محدودیت های اعمال شده پس از شیوع گسترده ویروس کرونا است که به گفته وزارت بهداشت چین این شهر روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس با منشاء داخلی را ثبت نکرده است.

یورو نیوز