به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۹

قرنطینۀ ۶۰ میلیون ایتالیایی تا دوهفته دیگر تمدید شد

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه ۱۹ مارس) اعلام کرد که تمامی محدویت های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در این کشور بعد از تاریخ تعیین شده، ۳ آوریل، نیز ادامه خواهد داشت. در ایتالیا، تنها در یک روز، ۴۷۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس درگذشتند. این رقم روزانه تاکنون در هیچ کشوری مشاهده نشده بود.

به دنبال افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا، سه شنبه هفته گذشته جوزپه کونته اعلام کرده بود که کل جمعیت ۶۰ میلیونی این کشور باید تا تاریخ ۳ آوریل در قرنطینه به سر ببرند.

ایتالیا، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا، تا کنون بالاترین شمار مبتلایان و جان باختگان را  به ثبت رسانده است.

روز پنجشنبه ١٩ مارس، جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا گفت: «تمامی اقداماتی که تا کنون برای کنترل و مهار ویروس در نظر گرفته شده بود فراتر از تاریخ ۳ آوریل ادامه خواهد داشت».

رییس دولت ایتالیا افزود: «اقدامات پیشگیرانه ما از فروپاشی کل سیستم در کشور جلوگیری کرد. ما امیدواریم که پس از به پایان رسیدن نقطه اوج شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، مردم بتوانند در اسرع وقت به زندگی عادی خود برگردند».

جوزپه کونته همچنین در سخنان امروز خود تاکید کرد که همه باید محدویت های  پیشگیرانه را رعایت کنند و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.  

در حال حاضر تمامی مدارس، دانشگاها و شرکتها در ایتالیا تعطیل هستند و اغلب کارمندان نیز از راه دور کار می کنند.

۴۷۵ مرگ در یک روز

ویروس کرونا در شمال ایتالیا همچنان در حال پیشرفت است و مقامات محلی خواستار اعمال محدویت های بیشتر و سختگیرانه تر در این منطقه شده اند.

روز گذشته ویروس کرونا جان ۴۷۵ نفر را در ایتالیا گرفت. این تعداد که بالاترین رقم مرگ و میر در یک شبانه روز از زمان شیوع این ویروس می باشد، تا کنون در هیچ کشور دیگری به ثبت نرسیده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط مقامات بهداشتی ایتالیا، نزدیک به ۳ هزار نفر تا کنون جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. این در حالیست که شمار کل قربانیان ویروس همه گیر کرونا در چین، خاستگاه اصلی ویروس کرونا، به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر می رسد.

رادیو بین المللی فرانسه