به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۹

تعداد زیادی از هتل‌های آلمان به بخش مراقبت ویژه تبدیل می‌شود

برای مقابله با ویروس کرونا دولت مرکزی و مسئولان ١۶ ایالت فدرال آلمان تصمیم گرفته اند تعداد تخت های موجود در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی آلمان را دو برابر کنند. برای تسهیل این برنامه، تعداد زیادی از هتل ها و سالن های موجود در سراسر آلمان به بخش مراقبت ویژه موقت تبدیل می شود.

بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها و کلینیک های آلمان در حال حاضر دارای ٢٨ هزار تخت برای مراقبت های ویژه هستند که ٣ هزار واحد آن ها نیز دارای امکانات تنفس مصنوعی نیستند. بیماران مبتلا به ویروس کرونا در صورت تشدید بیماری نیاز به تنفس مصنوعی پیدا می کنند.

در حال حاضر برای هر ٢٨۵٨ آلمانی تنها یک تخت مراقبت های ویژه وجود دارد. با اجرای طرح مشترک دولت مرکزی و دولت های ایالتی، این رقم به یک تخت برای هر ١۴٢٨ تن می رسد که باز هم در صورت گسترش بیماری کرونا با شتاب فعلی کافی نخواهد بود.

برای ایجاد بخش های مراقبت ویژه موقت در دوران پاندمی کرونا، ظرفیت بیمارستان ها و کلینیک های موجود آلمان نارسا است. به این دلیل به گزارش خبرگزاری آلمان طرحی برای تبدیل تعداد زیادی از هتل ها و سالن های موجود به مراکز موقت مراقبت های ویژه تهیه شده است. این طرح بسته به نیاز ایالات وارد مرحله اجرائی خواهد شد.

گسترش شتابناک ویروس کرونا

به گزارش سازمان بهداشت جهانی تا نیمروز پنجشنبه ١٩ مارس/٢٩ اسفند، تعداد مبتلایان ثبت شده به ویروس کرونا نسبت به روز قبل ٧۵۶ تن افزایش یافت و به ١٣٠٨٣ نفر رسید. این رقم در روز سه شنبۀ گذشته ١٢٠٨٠ بود. کرونا تاکنون در آلمان ٣١ قربانی گرفته که تنها دو دهم درصد مبتلایان را تشکیل می دهند.

انستیتو کخ آلمان هشدار داده است که آلمان ممکن است تا دو سال دیگر با شدت و ضعف متفاوت درگیر ویروس کرونا باشد. این اپیدمی آلمان را نیز نظیر بسیاری دیگر از کشورهای اروپائی با بحران شدید اقتصادی، هجوم ناشی از ترس مردم به فروشگاه ها، گسترش بیکاری و تعطیل اماکن عمومی و توقف کار بسیاری از شرکت های بزرگ تا کوچک روبرو کرده، اما مشکل بزرگ تر آن است که برخی از شهروندان بی اعتنا به گسترش ویروس همچنان از ایزوله کردن خود و خانواده شان پرهیز می کنند.

سخنرانی تلویزیونی آنگلا مرکل

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چهارشنبه شب ١٨ مارس/٢٨ اسفند، در یک سخنرانی تلویزیونی نسبتا مفصل کوشید جامعه آلمان را آرام کند و از نظر بسیاری ناظران در این زمینه موفق بود.

مرکل با تاکید بسیار بر هماهنگی های لازم برای کاستن از شتاب گسترش ویروس کرونا با هدف کاهش بار مراکز درمانی در زمینه پذیرش و درمان بیماران، از مردم آلمان خواست که ضمن رعایت دقیق محدودیت های تعیین شده از سوی دولت، آرامش کامل خود را حفظ کنند، زیرا دولت وظیفه خود می داند هم در زمینه مقابله با ویروس و نجات مبتلایان با تمام توان بکوشد و هم با ارائه کمک های مالی لازم مانع ورشکستگی واحدهای اقتصادی و رشد بیکاری شود.

صدراعظم آلمان تاکید ورزید که مردم آلمان نباید برای ذخیره بیش از حد مواد غذائی و کالاهای مورد نیاز خود حریص باشند، زیرا دولت مانع از کاهش درازمدت این کالاها خواهد شد.

با این همه، به دلیل کنترل شدید مرزهای آلمان رساندن بسیاری از کالاها به فروشگاه ها دستخوش اختلال شده است. تا شامگاه چهارشنبه تنها صف کامیون ها در مرز آلمان و لهستان به ۶٠ کیلومتر رسید و برخی از رانندگان چهار روز در انتظار عبور از مرز مانده بودند. در نتیجه برخی نهادهای امدادی آلمان شروع به پخش مواد خوراکی و آشامیدنی میان رانندگانی کردند که توشه بین راهشان به پایان رسیده بود.

محدودیت های پزشکان برای تست کرونا

مشکل بزرگ آلمان در حال حاضر کمبود ظرفیت ها برای تست کرونا است. برخی از پزشکان آلمانی می گویند که نتیجه آزمایش ها نیز در مواردی به طور کامل قابل اعتماد نیست. بسیاری از آزمایش ها منفی بوده اند، اما در عمل خلاف آن ثابت شده است.

به پزشکان آلمان دستور داده شده است که تست کرونا را تنها در مورد کسانی اعمال یا توصیه کنند که یا از مناطق آلوده وارد آلمان شده اند و یا با افراد مبتلا به ویروس کرونا در تماس بوده اند، زیرا تست کرونا هم گران است و هم ظرفیت برای انجام آن هنوز کافی نیست. در برابر همه مراکز انجام آزمایش، در روزهای اخیر صف های طولانی تشکیل شده و برخی افراد مجبورند تا حدود ده ساعت در صف بمانند، در حالی که از ضعف شدید رنج می برند و استراحت مطلق به آنان توصیه شده است.

پزشکان ماندن در خانه، رعایت بهداشت، شستشوی مرتب دست ها با صابون و نوشیدن آب زیاد را به کسانی توصیه می کنند که دستخوش کسالت شده اند، اما تست کرونا برای آن ها توصیه نشده است.

بازگرداندن صد هزار مسافر سرگردان

از روز چهارشنبه  ١٨ مارس/٢٨ اسفند، ورود مسافران از ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، لوکزامبورگ، فرانسه و دانمارک از طریق هوائی، دریائی و زمینی به آلمان به طور موقت ممنوع شده است. همزمان اعلام شد که شرکت هوائی لوفت هانزا ۴٠ هواپیمای خود را به بازگرداندن آلمانی‌هائی اختصاص داده که در کشورهای مختلف امکان پرواز را از دست داده‌اند. تعداد آن ها در حال حاضر نزدیک به صدهزار تن برآورد شده است. روز دوشنبه همین هفته دومین گردشگر آلمانی در مصر قربانی ویروس کرونا شد.

رادیو بین المللی فرانسه