به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۹

ویروس کرونا در ایران: شمار مبتلایان به بیش از ٤١ هزار نفر رسید؛

نوزاد سه‌روزه در تربت جام به کرونا مبتلا شد
وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه ۱۱ فروردین/ ۳۰ مارس، اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ٤١ هزار و ٤٩۵ نفر رسیده و تا کنون ٢٧۵٧ نفر در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر، روند ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان، سیر صعودی داشته است و یک نوزاد سه‌روزه نیز در شهر تربت جام به این ویروس مبتلا شده است. این در حالیست که در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور، ضمن صدور ۵ هزار برگه جریمۀ ۵٠٠هزار تومانی و توقیف ٧٣٧ خودروی متخلف، تعداد ٢١٧٦ خودرو نیز در مبادی ورودی تهران، مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه ١١ فروردین اعلام کرد: «بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد ٣١٨٦ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور، به ۴۱ هزار و ۴۹۵ مورد رسیده است». وی افزود: «تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند».

کیانوش جهانپور گفت: «متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسیده است». وی افزود: «تعداد ۳۵۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند».

از سوی دیگر، پروتکل دفن اجساد درگذشتگان این بیماری، توسط وزارت کشور ابلاغ شد.

افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان

علی اصغر انجیدنی، دبیر کمیتۀ مراقبت و درمان ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز دوشنبه ١١ فروردین گفت: «شمار مبتلایان به این بیماری در استان خراسان، به ١٤٧٥ نفر افزایش یافته است». وی افزود: « تعداد ۸۸۳ نفر از کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان خراسان، مربوط به حوزۀ جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند».

علی اصغر انجیدنی گفت: «ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا ۱۱ فروردین ماه امسال، ۶ هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۴ هزار و ۶۸۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند». او تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان خراسان را ٢٢٢ نفر اعلام کرد و افزود که پس از مشهد، به ترتیب شهرهای نیشابور، تربت جام، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه، بیشترین شمار قربانیان را داشته‌اند.

شناسایی نوزاد سه‌روزه مبتلا به ویروس کرونا در تربت جام

محمد افکار، رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی تربت جام ضمن تأیید خبر شناسایی نوزاد سه‌روزه مبتلا به ویروس کرونا گفت: «مادر نوزاد سالم و بدون علامت است؛ البته آزمایشات وی جهت ابتلا به ویروس کرونا در حال پیگیری است».

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر افزود: «نتایج آزمایش ۱۲۳ نفر مثبت، ۳۱ نفر در بیمارستان بستری و ۹۵ بیمار با بهبود نسبی ترخیص و در منزل قرنطینه هستند و ۱۳ نفرهم در اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده اند».

تعداد ٢١٧٦ خودرو در مبادی ورودی شهر تهران، مورد اعمال قانون قرار گرفتند

سردار حمید هداوند،  جانشین رییس پلیس تهران روز دوشنبه ۱۱ فروردین/ ۳۰ مارس گفت: « در راستای طرح "فاصله گذاری اجتماعی"، با ۹۹۷ خودرو که در حاشیۀ بوستان‌ها توقف کرده بودند و همچنین ۱۵۸۵ خودروی متخلف با پلاک شهرستان، برخورد شده است». وی افزود: «همچنین در اکثر نقاط شهر، تعدادی از اصناف متخلف در حال فعالیت بودند که با تذکر پلیس تعطیل شدند». 

جانشین رییس پلیس تهران خاطرنشان کرد: «براساس گزارش کمیتۀ پلیس راه که در سه نقطۀ آزادراه تهران شمال، اتوبان قم- تهران و جادۀ قدیم قم- تهران فعالیت می‌کنند، تا ساعت ۱۸ روز گذشته (یکشنبه ۱۰ فروردین/ ۲۹ مارس)، در مجموع تعداد ۲۵۰۰ دستگاه خودرو برگشت داده شده و ۲۱۷۶ خودرو مورد اعمال قانون قرار گرفتند».

صدور ۵ هزار برگه جریمۀ ۵٠٠ هزار تومانی و توقیف ٧٣٧ خودروی متخلف

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کنترل‌های پلیس در خصوص مهار انتشار ویروس کرونا گفت: «از شروع اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون، نسبت به صدور  ۵۰۰۰ برگ جریمۀ ۵۰۰هزار تومانی برای رانندگانی که با پلاک غیربومی وارد شهرهای دیگر شده‌اند، اقدام شده است». وی ادامه داد: «همچنین ۷۳۷ خودرو که رانندگان آنها علیرغم تذکرات و صدور جریمه، اصرار به تردد در شهرهای غیرمحل سکونت خود را داشتند، توقیف شدند».

رادیو بین المللی فرانسه