به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۹

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به کرونا مبتلا شد

بی بی سی: آزمایش کرونای بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا مثبت شده است. او همچنان به وظائف خود به عنوان رئیس دولت ادامه می‌دهد. کریس ویتی مشاور ارشد پزشکی دولت بریتانیا در بیانیه‌ای گفت آقای جانسون به توصیه پزشکی آزمایش داده است: “او علائم خفیفی دارد و در داونینگ استریت، مقر نخست وزیری خود را ایزوله کرده است.”

آقای جانسون در توئیتر نوشت:

” در بیست و چهار ساعت گذشته علائم خفیفی پیدا کردم و آزمایش ویروس کرونایم مثبت شد. من اکنون خود را ایزوله کرده‌ام اما همچنان که با بیماری می جنگیم، هدایت دولت را در پاسخ به بیماری از طریق کنفرانس ویدئویی ادامه می‌دهم.”

“با کمک همدیگر می‌توانیم آن را شکست دهیم.”

آقای جانسون آخرین بار پنج شنبه شب دیده شد در مقابل دفتر نخست وزیری، او به برنامه تشکر ملی از کادر درمانی پیوست که همزمان در سراسر بریتانیا جلوی خانه‌ها برای آنها دست زدند.

آقای جانسون هم از کارکنان سیستم بهداشت و درمان بریتانیا تشکر کرد هم “از همه کسانی که کاری را می‌کنند که من می‌کنم یعنی از خانه کار می‌کنند و مانع انتشار ویروس از این خانه به آن خانه می‌شوند.

آقای جانسون به هدایت دولت ادامه می‌دهد. هفته پیش سخنگوی او گفته بود اگر او به علت بیماری نتواند مسئولیت‌هایش را انجام دهد، دومنیک راب وزیر خارجه هدایت دولت را به دست می‌گیرد.

روشن نیست آیا آقای جانسون اکنون با نامزدش کری سایموندز که هفت ماهه باردار است زندگی می‌کند یا نه.

به زنان باردار اکیدا توصیه شده از دیگران فاصله بگیرند و تماس با دیگران را تا پایان سه ماه اول به حداقل ممکن برسانند.

در بریتانیا بیش از ۱۱۶۰۰ نفر به کرونای ۲۰۱۹ مبتلا شده و ۵۷۸ نفر جان باخته‌اند.

در روزهای گذشته آزمایش کرونای شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیا هم مثبت شد.

شاهزاده چارلز که ۷۱ سال دارد علائم خفیفی دارد اما “در مجموع در سلامت است.”