به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۹

چگونه فساد حزب کمونیست چین چنین بلایی را به سر جهان آورد؟

نیویورک تایمز مقاله تحقیقی جالبی را بصورت گرافیکی تهیه کرده که نشان میدهد اولا دولت چین در همان ابتدای کار پنهان کاری کرد و زمانی ماجرا را علنی کرد که حداقل  175000 نفر بدون اینکه خودشان بدانند از فرودگاه شهر ووهان به نقاط مختلف دنیا پرواز کردند. دروغ و فساد حزب کمونیست چین یک مشکل بهداشت محلی را به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل کرده است و زندگی میلیاردها نفر از مردم جهان را از حالت عادی بیرون آورد.

ما حرکات صدها میلیون نفر برای نشان دادن واقعیت ماجرا را برایتان آنالیز کردیم.
به نظر ساده است: اگر مسافرت را متوقف کنید ، گسترش ویروس در سراسر جهان متوقف میشود. اما دولت چین این کار را نکرد.
1- نقطه شروع : اولین موارد شناخته شده در اطراف بازار غذاهای دریایی در ووهان ، چین ، (یک شهر 11 میلیون نفری) بوجود آمد.
2- چهار مورد تا پایان ماه دسامبر 2019 به ده ها مورد افزایش یافت. پزشکان فقط می دانستند که افراد بیمار پنومونی ویروسی دارند که به درمان های معمول پاسخ نمی دهند.اندازه واقعی شیوع حتی در آن زمان بیشتر بود – یک شبکه نامرئی تقریباً 1000 مورد یا شاید چندین برابر مبتلا شده بودند و خودشان خبر نداشتند.
3- هر بیمار به طور متوسط ​​دو یا سه نفر دیگر را آلوده کرد. اما مقامات چینی در ماه دسامبر به مردم در مورد خطر این بیماری ناشناخته هشدار ندادند.
در تاریخ 31 دسامبر آنها به سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند و بیانیه ای را منتشر کردند و اطمینان خاطر دادند که : “این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است.”

4- این بدترین زمان بود زیرا صدها میلیون نفر برای سال نو قمری قصد بازگشت به زادگاه خود را داشتند. در نقشه گرافیکی 

(روی لینک کلیک کنید) چگونگی حرکت مردم در تاریخ 1 ژانویه مطابق با تجزیه و تحلیل استخراج شده از داده های منتشر شده توسط شرکت های بزرگ مخابراتی ، که حرکات میلیون ها تلفن همراه را ردیابی کرده اند ، آمده است. ما در همین روز حداقل 175000 نفر ووهان را ترک کردند.


5- پروازها از فرودگاه ووهان طی سه هفته اول ژانویه شتاب گرفت. حدود 7 میلیون نفر در ژانویه ، قبل از محدود شدن سفر ، که مشکوک به آلوده شدن با ویروس بودند به نقاط مختلف دنیا عزیمت کردند.

6- در آن زمان که مقامات چینی خطر انتقال انسان به انسان را در تاریخ 21 ژانویه اذعان داشتند ، شیوع محلی در پکن ، شانگهای و سایر شهرهای بزرگ جهان آغاز شده بود.

7- دو روز بعد ، مقامات چین استان ووهان را قرنطینه کردند و بسیاری از شهرها طی چند هفته دیگر تحت اعمال محدودیت قرار گرفتند. سفر در سراسر چین تقریبا متوقف شد. اما شیوع بیماری بسرعت در حال پیشرفت بود.

8-باادامه شیوع ویروس در سراسر چین ، سفرهای بین المللی همچنان به صورت عادی ادامه یافت. بیش از 900 نفر بطور متوسط ​​از ووهان هر ماه به نیویورک می روند، حدود 2200 نفر به سیدنی استرالیا، 15000 نفر به بانکوک،

9- یک زن 61 ساله از ووهان به بانکوک میرود. این اولین مورد خارج از چین است که اواسط ژانویه بود.

10- بیمارهای بعدی در توکیو ، سنگاپور ، سئول و هنگ کنگ رخ داده است. ایالات متحده اولین مورد مبتلا شده به کرونای خود را در نزدیکی سیاتل تأیید کرد.

11- محققان معتقدند ، در آن مقطع زمانی حدود 85 درصد از مسافران آلوده کشف نشده اند. 

12- در اواخر ژانویه بود که ووهان تحت فشار قرار گرفت و شرکتهای هواپیمایی شروع به لغو پروازها کردند. تا 31 ژانویه ، هنگامی که ایالات متحده اعلام کرد که ورود از چین را برای غیر آمریکایی ها متوقف می کند ، سفر به خارج از ووهان عملا متوقف شده بود.

13- دیگر دیر شده بود.این شیوع در بیش از 30 شهر در 26 کشور جهان در حال رشد بود که بیشتر آنها توسط مسافران ووهان مبتلا شده بودند.

14- افرادی که ویروس را با خود اورده بودند به راحتی در فضاهای محدود مانند کلیساها ، اتوبوس ها و رستوران ها حرکت کرد و افرادی را که اصلا به چین سفر نکرده بودند ، آلوده کردند.

15- تا اول مارس ، هزاران مورد در ایتالیا ، ایران و کره جنوبی گزارش شده است. چین دیگر فراموش شده بود گویی عامل اصلی شیوع این بیماری نبود.

برگرفته از سایت مشروطه