به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۹

نماینده مجلس ايران : روحانی و ظریف به دلیل خیانت‌هایشان باید محاکمه شوند

«استیضاح رئیس جمهوری را کلید بزنید».

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر روز یکشنبه 5 ژوئیه پس از پایان نطق ظریف، طی سخنانی در صحن مجلس گفت که ظریف و روحانی به دلیل خیانت‌هایی که به این مملکت کردند، باید محاکمه شوند. نماینده خمینی‌شهر پس از استماع سخنان ظریف، با اشاره به آیه «اشدا علی الکفار رحما بینهم» گفت: «اخطار اصل 152 قانون اساسی می‌دهم. تذکر به آقای ظریف مثنوی هفتادمن خواهد شد و باید قاضی عادلی باشد و نه فقط آقای ظریف بلکه آقای حسن روحانی را به دلیل خیانت‌هایی که به این مملکت کردند باید به محاکمه بکشند».

این نماینده ضمن تاختن به دولت روحانی خطاب به نمایندگان و رئیس مجلس تصریح کرد: «استیضاح رئیس جمهوری را کلید بزنید».

او گفت: «اینکه بنشییم حرف‌های صدتا یک غاز وزرا را بشنویم به جایی نمی‌رسد؛ دیگر روی نگاه کردن به چهره مردم را نداریم، دلار 21 هزارتومان، سکه بیش از 10 میلیون و مرغ 20 هزار تومانی نتیجه هفت ساله سیاست‌های روحانی است. گوش دادن به حرف‌های وزرا بی‌فایده است».

در همین این راستا علی رضایی نماینده کنگاور در مجلس نیز روز یکشنبه 5 ژوئیه با حمله به دولت روحانی گفت: «به بازار بروید و ببینید مردم چه می گویند. داد مردم درآمده است. یک سال به پایان دولت مانده اما همه چیز رها شده و حال مردم خوب نیست».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضایی گفت: «در شرایط کنونی اگر نگوییم سرمایه اجتماعی را در کشور از دست داده ایم، باید بگوییم که موجب بدبینی آنها شده‌ایم.»

در همین حال سایت نامه نیوز پیشتر در گزارشی نوشت، مجلس یازدهم هنوز به دو ماه از آغاز کارش نرسیده که طرح سئوال از رئیس جمهوری را کلید زد.

این سایت افزود، سیاسیونی چون احمد توکلی با طرح استدلال‌هایی از این طرح حمایت می‌کنند. احمد توکلی گفته است: «با استیضاح حسن روحانی بیشتر موافقم چون روحانی کشور را به لبه پرتگاه خواهد برد»!

پیش‌تر موسوی لارگانی، عضو هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: «با توجه به تورم افسارگسیخته، افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن، طرح سوال از روحانی و احضارش به مجلس را آماده و در جلسه علنی روز یکشنبه 15 تیر ماه (امروز) به جریان خواهم انداخت تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، مجلس به او برنامه بدهد. شرایط فعلی قابل تحمل نیست».

طی هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی برای استیضاح رئیس جمهوری ایران در میان نمایندگان شنیده می‌شود. برخی نمایندگان تورم اقتصادی و گرانی را نتیجه سوء مدیریت دولت حسن روحانی می‌دانند به همین دلیل خواستار استیضاح او هستند.

العربیه