به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۵

درخواست رضا پهلوی از ترامپ برای همکاری با 'نیروهای دموکرات سکولار ایران'

رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، در نامه‌ای به دونالد ترامپ، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و او را به همکاری با "نیروهای دموکرات سکولار" در ایران دعوت کرده است.
آقای پهلوی با انتقاد از سیاست‌های حکومت ایران در منطقه و در برخورد با مخالفان داخلی نوشته است: "چاره نه جنگ است و نه حفظ وضعیت موجود. 
بهترین سیاست برای شکست اسلام سیاسی حمایت از اراده دموکراتیک مردم ایران است و یک بار برای همیشه آغاز گفتگویی واقعی با نیروهای سکولار و دموکرات."

رضا پهلوی گفته است که برای دور شدن خطر جنگ از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت کرده است، اما در عین حال این بیم وجود دارد که با این توافق دست حکومت ایران برای سرکوب داخلی و پیشبرد سیاست‌های سلطه‌جویانه در منطقه باز شود.
او همچنین به نگرانی‌های پیشین خود درباره احتمال استفاده حکومت ایران از منابع مالی آزادشده پس از رفع تحریم‌ها برای تامین مالی "تروریسم و سرکوب" اشاره کرده است.
رضا پهلوی، که نامه را از جانب شورای ملی ایران (برای انتخابات آزاد) امضا کرده، ابراز امیدواری کرده است که آقای ترامپ به امیدهای مردم ایران توجه داشته و از "مبارزه هموطنان برای صلح، آزادی و دموکراسی پشتیبانی کند." 
بی بی سی ـ  فارسی