به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۷

صف تانکرهای آب در پایتخت توریسم ایران

سمیه مسرور، گزارشگر روزنامه «ایران» در اصفهان، نوشت:

از روی پل هوایی در اصفهان، می‌توان زمین یکهزار متری فروش تانکر آب را دید، فضایی که تا اواخر فروردین ماه و سال پیش مملو از تانکرهای بزرگ و کوچک آب بود؛ حالا تقریبا خالی شده است.
از تغییر چیدمان تانکرها می‌توان متوجه شد که حداقل هفته‌ای یک بار این منطقه از تانکر آب پر و خالی می‌شود. این یعنی تکثر خریدار و بازار داغ تانکر که خبر از بحران آب می‌دهد.
جواد مهدوی نیز بعنوان صاحب این مرکز فروش تأیید می‌کند که درصد خرید و فروش تانکر آب بالا رفته و اصفهان به شهر وارد‌کننده تانکر از بروجن، یزد و شیراز و چند شهر دیگر تبدیل شده است.
بحران آب بعد از زاینده رود حالا به شیرهای آب شرب مشترکان خانگی رسیده و روزانه گزارش‌های زیادی از قطع آب به رسانه‌ها ارسال می‌شود.
با وجود این، اداره آبفا جیره‌بندی آب را کاملا تکذیب می‌کند. سیداکبر بنی طبا، مدیر روابط عمومی و سخنگوی آب و فاضلاب (آبفا) استان اصفهان، دراین‌باره گفت: “آبفا استان هیچگاه، برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب شرب نداشته و ندارد”.
با وجود شرایط ویژه استان اصفهان و کل کشور در حوزه آب، اما هفته گذشته با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری، شاهد بهره‌برداری از طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان بودیم؛ اتفاقی که اعتراض بسیاری از مردم مبارکه و حتی اصفهان را در برداشت.
محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان، نیز در صفحه شخصی‌اش به این نگرانی پاسخ داد و گفت که آب مورد نیاز این طرح از پساب شهر مبارکه تأمین می‌شود و هیچگونه آبی از حوضه زاینده رود برای فولادسبا در نظر گرفته نشده است.