به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۱۳، ۱۳۹۷

۹ شهروند بهایی در اصفهان به ۴۸ سال حبس محکوم شدند

دادگاه تجدید نظر
خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت ۹ شهروند بهایی بازداشت شده در بهارستان اصفهان که پیشتر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۴۸ سال حبس محکوم شده بودند، در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر استان اصفهان، با تائید حکم صادره توسط دادگاه بدوی، ۹ شهروند بهایی بازداشت شده در بهارستان اصفهان را مجموعا به ۴۸ سال حبس محکوم کرد.

هرانا در تاریخ  ۴ دی‌ماه ۹۷ از برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر این شهروندان خبر داده بود.

شهروندان بهایی بازداشت شده در بهارستان اصفهان پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان مجموعا به ۴۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

طبق حکم صادره در دادگاه بدوی، “افشین بلبلان، سهام آرمین، میلاد داوردان، فرهنگ صهبا و انوش راینه” هر کدام به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و “بهاره زینی (سبحانیان)، فوژان رشیدی و سپیده روحانی” هر کدام به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
علی ثانی دیگر هم‌پرونده‌ای این ۸ شهروند بهایی است که همزمان با این شهروندان بازداشت و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان به اتهام “عضویت در تشکیلات غیر قانونی بهایی” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق تبلیغ آیین بهایی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
هرانا