به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۸

تظاهرات در برلین برای "تغییر رژیم جمهوری اسلامی"

هزاران نفر به دعوت سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت در برلین تجمع کرده و خواستار تغییر رژیم جمهوری اسلامی شدند. در این مراسم، پاتریک کندی، نماینده آمریکایی و چند سیاستمدار آلمانی نیز سخنرانی کردند یا پیام فرستادند.

روز شنبه ششم ژوئیه (۱۵ تیر) هزاران نفر از هواداران و وابستگان شورای مقاومت ملی ایران و سازمان مجاهدین خلق در شهر برلین تجمع کرده و از مقامات آلمانی و اتحادیه اروپا خواستند جلوی خشونت و شکنجه در زندان‌های ایران را بگیرند و با "فاشیسم دینی" مماشات نکنند.

شرکت کنندگان با لباس‌های زرد متحدالشکل و در دست گرفتن تصاویری از رهبران سازمان مجاهدین، شعار سرنگونی جمهوری اسلامی سر دادند. پرچم شیر و خورشید ایران نیز به صورت بالن‌هایی بزرگ در دست حاضران قرار داشت. حقوق بشر و لغو مجازات اعدام از دیگر شعارهای مراسم بودند.

یک شاهد عینی تعداد حاضران در گردهمایی برلین را حدود ۸ هزار نفر برآورد کرد اما جواد دبیران از دفتر نمایندگی شورای مقاومت ملی ایران در آلمان به دویچه وله گفت: «۱۵ هزار نفر با حدود ۲۵۰ اتوبوس از سراسر آلمان به این مراسم آمده بودند و هدف گردهمایی این بود که بگوییم تنها راه تامین صلح و امنیت منطقه تغییر نظام جمهوری اسلامی است و هر کس می‌خواهد سازش را از بیم جنگ  تقویت کند، تنها به بقای جمهوری اسلامی کمک کرده است.»

پاتریک کندی، نماینده دمکرات مجلس آمریکا، میهال کامپنسکی، نماینده پارلمان لهستان، جری هورگان، نماینده سنای ایرلند، توماس نورد، نماینده مجلس فدرال آلمان، ادوارد لینتنر، معاون سابق وزیر کشور آلمان و خانم اینگرید بتانکورد، کاندیدای سابق ریاست جمهوری کلمبیا از جمله سیاستمدارانی بودند که در گردهمایی برلین، سخنرانی کردند یا پیام فرستادند.

خبرگزاریها / خبرگزاری آلمان