به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۱۳، ۱۴۰۱

اعتصاب در مدارس؛ پاسخ دانش آموزان به خامنه ای:

 آخوند باید گم بشه!

در هیجدهمین روز اعتراضات سراسری و به دنبال فراخوان کانال هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به اعتصاب روز سه شنبه در مدارس، گزارش های ارسالی مختلف نشان دهنده ی تعطیلی تعدادی از مدارس و همچنین راهپیمایی دانش آموزان در خیابان ها است. تا این ساعت چندین ویدئو در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به ویژه دختران دانش آموز را در حالی که مقعنه های خود را در هوا می چرخانند، در حال برگزاری تظاهرات در خیابان ها نشان می دهد. تعداد این ویدئوها زیاد است.


در فردیس کرج دختران دانش آموز در خیابان راهپیمایی می کنند و با تکان دادن مقنعه های خود فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر می دهند.


در ویدئوی دیگر دختران دانش آموز بدون مقعنه در خیابان تظاهرات می کنند و فریاد می زنند «می کشم، می کشم، هر آن که خواهرم کشت»!


در یک ویدئوی دیگر از کرج دختران در خیابان فریاد می زنند «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»!


در یک ویدئو پسران دانش آموز در یکی از خیابان های تهران فریاد می زنند: «ما همه اهل جنگیم، بجنگ تا بجنگیم»!


یک ویدئو تظاهرات دختران دانش آموز را در شهرک قدس تهران نشان می دهد.


در گزارش دیگری تعداد زیادی از دانش آموزان یکی ازمدارس پسرانه اعتصاب کرده و به کلاس نرفته اند. آن ها در حیاط مدرسه روی زمین نشسته اند و یکی از دانش آموزان سخنرانی می کند. او می گوید: ما نمی توانیم درس بخوانیم وقتی جوان هایمان دارند پرپر می شوند.


در ویدئوی دیگر دانش آموزان دختران در یکی از مدارس شهریار تهران در حیاط تجمع کرده و شعار می دهند: «مرگ بر دیکتاتور»


یک ویدئو نشان می دهد که دانش آموزان در حیاط مدرسه مقنعه های خود را آتش می زنند.


در شیراز پسران دانش آموز در خیابان رژه می روند و فریاد می زنند «امسال سال خون است، سیدعلی سرنگون است»!


در سنندج دختران دانش آموز در خیابان ها ایستاده اند، مقعنع از سر برداشته و شعار می دهند.


یک ویدئو دختران دانش آموز در برابر مدرسه ی خود را نشان می دهند که بر زمین نشسته اند و فریاد می زنند: «ژن، ژیان، ئازادی»!


در شهر مریوان دانش آموزان با شعار «ژن، ژیان، ئازادی» به خیابان آمده اند.


برخی تصاویر معلمان در دفاتر مدارس در کردستان نشسته اند، بنرهای اعتراضی در دست دارند و از رفتن به کلاس ها خودداری کرده اند.


ادامه ی اعتصابات در دانشگاه ها و اعتراضات در خیابان ها

اعتراضات و تحصن ها در دانشگاه های مختلف کشور ادامه دارد.


دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر واقع در ونک، در محاصره نیروهای یگان ویژه قرار گرفته است و دانشجویان امکان خروج از دانشگاه را ندارند. جمعی از دانشجویان این دانشکده در تحصن به سر می‌برند.


در دانشکده ادبیات علامه طباطبایی، دانشجوهای دختر و پسر، که تا امروز سلف‌هایشان جدا بود، درکنار یکدیگر نشستند و دختران مقنعه‌هایشان را درآورده و شعار دادند.


تا لحظه تنظیم این گزارش، در دانشگاه بهشتی، قم، علوم پزشکی گیلان، علوم پزشکی یزد، فردوسی مشهد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشگاه امام رضای مشهد، واحد خواهران، اعتراضات دانشجویی شکل گرفته است.


ویدئوهایی از ادامه ی اعتراضات در شهر تهران منتشر شده است.


یک ویدئو خیابان طالقانی اصفهان را نشان می دهد که در اعتصاب است و کرکره ی مغازه ها پائین کشیده شده.


در فضای اعتراضی روز سه شنبه، کشاورزان خوراسگان اصفهان نیز راهپیمایی کرده و خطاب به رئیسی شعار می دهند: «رئیسی دروغگو، زاینده رود ما کو؟» آن ها همچنین شعار «مرگ بر این دولت مردم فریب» می دهند.